Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Ekonomi Lisansüstü Programları
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Hukuk Lisansüstü Programları
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezli)(Türkçe)
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Kamu Hukuku Doktora Programı
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Doktora Programı
      • İletişim Lisansüstü Programları
        • Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
        • Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)
      • İşletme Lisansüstü Programları
        • İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)
        • İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • İşletme (Doktora)
        • Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
      • Lojistik Yönetimi Lisansüstü Programları
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Matematik Lisansüstü Programları
        • Uygulamalı Matematik ve İstatistik (Doktora)
      • Mimarlık Lisansüstü Programları
        • Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Mühendislik Lisansüstü Programları
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Bilgisayar Mühendisliği (Doktora)
        • Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans (Tezsiz)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)
        • Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
      • Psikoloji Lisansüstü Programları
        • Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Deneysel Psikoloji Doktora Programı
        • Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Sağlık Lisansüstü Programları
        • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
      • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisansüstü Programları
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
      • Sürdürülebilir Enerji Lisansüstü Programları
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Tasarım Çalışmaları Lisansüstü Programları
        • Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
      • Yabancı Diller Lisansüstü Programları
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      TIP FAKÜLTESİ

      Tıp

      Menu
      • Ana Sayfa
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Hakkımızda
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
      • Eğitim
        • Eğitim İş Birliklerimiz
        • Program Bileşenleri
        • Öğretim Programı
        • Ölçme ve Değerlendirme
        • Eğitim Ortamı
        • Araştırma Eğitimi
        • Elektronik Öğrenme
        • Staj Rehberi
        • Uluslararasılaşma
          • Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü
          • Erasmus + Değişim Programi Uygulama Kilavuzu
        • Kariyer Olanakları
      • Araştırma
        • Tıp Eğitimi Boyunca Araştırma
        • Bilimsel Ağımız
        • Araştırma Laboratuvarları
          • Islak Laborauvar Randevu
        • Etik Kurullar
      • Yönetmelik ve Yönerge
        • Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği
        • Yurt Yönergesi
        • Akademik Danışmanlık Yönergesi
        • Öğrenci Konseyi Yönergesi
        • Öğrenci Klüpleri Yönergesi
        • Öğrenci Sağlık İşleri ve Sağlık Raporları Yönergesi
        • Önlisans ve Lisans Programları Burs ve İndirim Yönergesi
        • Öğretme ve Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi (Ekoeğitim) Yönetmeliği
      • Usul ve Esaslar Rehberler
        • Tıp Fakülesi İntörn Eğitim ve Çalışma Usül ve Esasları
        • Tıp Fakültesi Klinik Dönemler İçin Öğrenci Kılık Kıyafet Usul ve Esaslar
        • Formlar
        • Önlisans ve Lisans Programları Uygulamalı Eğitimler Usul ve Esasları
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Duyurular
      • Tüm Haberler

      SBM 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Tıbbın Bilimsel Temelleri I
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      SBM 101
      Güz
      12
      4
      14
      16

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Dr. Öğr. Üyesi Ali Burak ÖZKAYA
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Doç. Dr. Barış Emre DAYANÇ
      • Doç. Dr. Yasemin SEVAL ÇELİK
      • Dr. Öğr. Üyesi Ali Burak ÖZKAYA
      • Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Banu DEMİR
      • Dr. Öğr. Üyesi Günnur Güler
      • Dr. Öğr. Üyesi Merve ÖZGÜR
      • Öğr. Gör. Dr. Burcu ŞENGEZ
      • Prof. Dr. Ayhan Bilgiç
      • Prof. Dr. Gül AKDOĞAN
      • Prof. Dr. Makbule İlgi ŞEMİN
      • Prof. Dr. Metiner Tosun
      • Prof. Dr. MÜRVET HAYRAN
      • Prof. Dr. SEVİNÇ İNAN
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; insanın yaşadığı çevre ve gezegen ile ilişkilerini kavramaları, hekimlik mesleği ile tanışmaları, hekimin sorumlulukları, mesleki değerler, etik, profesyonellik kavramlarına başlangıç yapmaları, beceri eğitiminin temellerini atmaları, sağlığı korumak ve geliştirmek bilincini kazanmaları, insan sağlığını etkileyen etmenler konusunda farkındalık sağlamaları ve bireyin sağlıklı yaşam davranışlarını anlamaları amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin; ölçme kavramı ve tıbbi terminoloji ile tanışmaları, insan vücudunun yapısal organizasyonu, insan vücudunu oluşturan temel yapıtaşları ve bunların özellikleri, hücrenin yapısı, hücre döngüsü, hücrenin diğer hücreler ve çevre ile etkileşimlerinin mekanizmaları ve metabolizmanın temellerini kavramaları, doku oluşumu, erken embriyonik gelişim dönemleri ve kalıtımın özelliklerini öğrenmeleri de amaçlanmaktadır.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • 1. İnsan vücudunun organizasyonunu tanımlar.
      • 3. Sık kullanılan tıbbi terimleri örnekleri, son-ekleri ve köklerine bakarak tanımlar.
      • 3. Sık kullanılan tıbbi terimleri ön-ekleri, son-ekleri ve köklerine bakarak tanımlayabilecektir.
      • 4. İskelet sisteminin bileşenlerini ve işlevlerini tanımlar.
      • 5. Tanısal tıp çerçevesinde, tıp laboratuvarlarında kullanılan tekniklerin temel ilkelerini tanımlar (görüntüleme ve laboratuvar tıbbı).
      • 6. Canlılığın biyolojik ve kimyasal temellerini, makromoleküllerin yapılarını, yapı-işlev ilişkilerini ve regülasyonunu açıklar.
      • 7. Hücrenin temel yaşamsal form olarak işlevlerini ve etkileşimlerini açıklar.
      • 8. Hücrede biyoenerjetiğin temel ilkelerini ve besinsel yakıtlardan enerji üretme metabolik yollarının temellerini tanımlar.
      • 9. Genetik bilgi akışını (DNA'dan protein sentezinin nasıl oluştuğunu) açıklar.
      • 10. Hücre döngüsü ve kontrol mekanizmalarını açıklar.
      • 11. Hücre içi ve hücreler arasında haberleşme mekanizmalarını, hücrenin çevresel uyaranlara nasıl yanıt verdiğini, biyoelektrik potansiyellerin gerekçelerini ve oluşum mekanizmalarını açıklar.
      • 12. Fertilizasyon ve embriyolojik gelişimin ilk 8 haftası sırasında oluşan süreçleri ve embriyolojik gelişime etkili faktörleri açıklar.
      • 13. Doku oluşumu ve tiplerinin özelliklerini açıklar.
      • 14. Genetik varyasyon, kalıtım örüntüleri ve popülasyon genetiğinin temel ilke ve mekanizmalarını açıklar.
      • 15. Eleştirel ve bilimsel düşüncenin basamaklarını sıralar, güvenilir kaynaklara nasıl erişileceğini açıklar ve eleştirel düşünme adımlarını kullanarak bilgi kaynaklarının nasıl değerlendirileceğini açıklar.
      • 16. Seçtiği bir anlamlı bir öğrenme deneyimi örneğinde, öğrenme gereksinimlerini belirlediği ve bu gereksinimleri nasıl karşılayacağı ile ilgili plan oluşturduğu bir refleksiyon yapar.
      Ders Tanımı Sağlık; biyolojik, psikolojik ve sosyal komponentleri olan bir olgudur; bu nedenle sağlığı yönetecek olan bir hekimin bireyi biyopsikososyal bir bütün olarak görmesi, birey ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi fark etmesi gerekmektedir. Bu hedefin gerçekleştirilebilmesi, hekimlerin hizmet edecekleri toplumu ve insanın biyolojik yapısını yakından tanıması ile mümkündür. Bu derste öğrencilerin insan vücudunun organizasyonu, temel yapıtaşları ve bunların özelliklerini, hücre biyolojisi, fizyolojisi ve dokuların oluşumu ile erken embriyonik gelişimin temel özelliklerine yönelik kavramları algılamalarını kolaylaştıracak eğitsel etkinlikler yapılacaktır. Ders, üç temel temadan oluşmaktadır. 1. Biyomedikal bilimler: Hücre/Organ/Sistem/Kavramların örüldüğü bir programdır. Temel disiplinler: anatomi, biyokimya, biyofizik, fizyoloji, histoloji ve embriyoloji, immünoloji, mikrobiyoloji, tıbbi biyoloji ve genetiktir. 2. Araştırma ve bilgi yönetimi (RIM): Eleştirel ve bilimsel düşünme komponentlerinden oluşur. 3. Laboratuvar tıbbı: Öğrencilere tıp uygulamasında gereksinim duyacakları laboratuvar tıbbının genel ilkeleri ve konularını kavratmayı amaçlayan bir programdır. Öğrenme yöntemleri: Sunumlar, küçük grup çalışmaları, probleme dayalı öğrenme (PDÖ), takıma dayalı öğrenme (TDÖ), klinik-entegre olgu tartışmaları (CIS) ve interaktif oturumlardır.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      X
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Akademik ve Sosyal Oryantasyon Haftası: Tıp eğitim programına genel bakış Birinci yıl birinci dönem eğitim programının tanıtımı Değerlendirme yöntemleri Değişik eğitim yöntemleri (Takım temelli eğitim ve klinikle integre eğitim) Nasıl çalışmalı ve zamanı iyi kullanmalı Laboratuvarların tanıtımı Hekimliğe ilk adımlar Risk değerlendirmesi ve laboratuvar genel kuralları E-med’e giriş Değerlerimiz ve tıp eğitimi
      2 Değerlerimiz ve tıp eğitimi Tıp terminolojisine giriş RIM (Araştırma ve bilgi yönetimi) tanıtımı; Etkili geri-bildirim; Eleştirel düşünmenin önemi Yaşamın biyofiziksel temeli Yaşamın biyokimyasal temeli Elektromanyetik radyasyonun (EMR) temel ilkeleri EMR’nin tıp uygulamaları Biyopsikososyal bakış açısı ile bir bütün olarak insan Laboratuvar süreçlerinin tanıtımı Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin temel ilkeleri Risk değerlendirme Blackboard testi Recep Mesut, Selman Çıkmaz, Tıbbi Terminoloji, 2017, 1-412 Recep Mesut, Selman Çıkmaz, Tıbbi Terminoloji, 2017, 1-412 - Stearns and Medzhitov -Evolutionary Medicine, Sinauer Assoc., 2016, Chapter 3, 87-91 -Laposata M. Laboratory Medicine 2nd Ed. McGraw Hill Access Medicine, 2014, Chapter 1, 6-7 - Biophysics-An introduction Cotteril & al); Chapter 1. VOET’s Principles of Biochemistry, Global Edition 2016, 1-23. - Biophysics-An introduction Cotteril & al); ilgili konular
      3 İnsan vücudunun organizasyonu: Makroskobik İnsan vücudunun organizasyonu: Mikroskobik İskelet sisteminin yüzeysel anatomik yapıları Evrim kuramı ve canlıların gelişimi Etkili Öğrenme Soru-Cevap Oturumu RIM: Bilimsel düşüncenin temelleri -Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 2-57 -Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Ed. 2015, 12-48 -Barbara Young, Geraldine O'Dowd, Phillip Woodford, Wheater's Functional Histology: A Text and Colour Atlas, FUNCTIONAL HISTOLOGY (WHEATER'S) 6th Ed. 2014, 31 - Stearns and Medzhitov, Evolutionary Medicine, Sinauer Assoc., 2016, Chapter 1. 1-6
      4 İskelet sistemine ilişkin genel hususlar (kemikler ve eklemler) Eksenel iskeletin kemikleri ve eklemleri Ek iskeletin kemikleri ve eklemleri Karşılaştırmalı anatomi ve embriyoloji Anatomi Laboratuvarı: Eksenel iskeletin kemikleri ve eklemleri Biyomoleküllerde kimyasal bağlar ve fonksiyonel gruplar Kimyasal reaksiyon türleri Hücre kuramı, hücreye tarihsel bakış Işık ve optik Optik-Küçük grup etkinliği Yaşam ağacı ve prokaryotik ve ökaryotik hücreler Anatomi Laboratuvarı: Apendiküler iskeletin kemikleri ve eklemleri - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 1, 1-22 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange. 2015, Chapter 2, 7-17 - Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 71-173; 326-428; 439-501; 508-656; 670-812; 820-973; 981-1051 - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Edition. 2015, ;ilgili konular - R.Paul, L.Elder. The Miniature Guide to Critical Thinking-Concepts &Tools. pp 2-8
      5 Laboratuvar Tıbbı: Laboratuvar tıbbında temel kavramlar Biyofizikte kullanılan cihazlar Biyofizik-Tıbbın geleceği Ergonomi RIM: Güvenilir kaynaklara ulaşmak Mikroorganizmaların sınıflandırılması, morfoloji ve hücre yapısı Hücre büyüklükleri ve şekilleri Uygulama: Mikroskop kullanma esasları Hücre ve doku inceleme yöntemleri Uygulama: Bakteri hücre yapısı ve boyama Anatomi Laboratuvarı: İskelet Sistemi Tartışması - Stearns and Medzhitov Evolutionary Medicine, Sinauer Assoc. 2016, Chapter 2. 79-84 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Edition. 2015, Chapter 1; 23-27. - Webster (Khlebnikova), E. Statistical Analysis in Analytical Method Validation 2013; IVT Network; http://www.ivtnetwork.com/author/eugenie-webster-khlebnikova (Erişim Tarihi) 26.11.2017) - P.C. Meier and R.E. Zünd. Statistical Methods in Analytical Chemistry, 2nd ed. John Wiley & Sons, New York, 2000. - Laposata. Web center of social research methods/ relability and validity (http://www.socialresearchmethods.net/kb/relandval.php) - Jawetz Melnick & Adelbergs Medical Microbiology 26/E. Geo. Brooks, 2013, Chapter 3, 44-54, Chapter 10, 165-172 Ryan and Ray Sherris Medical Microbiology, 2014, Chapter 1 4-5 - Levinson Review of Medical Microbiology and Immunology 13th Ed. 2014, Chapter 1, 2 4-13, - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed., 2016, 11-21 - Ryan and Ray, Sherris Medical Microbiology, 2014, Chapter 1, 6-12
      6 Elementlerin ve moleküllerin etkileşimi Çözeltiler ve tamponlar Biyofizik ve termodinamik Yaşamın temel yapı taşları: makromoleküller RİM: Nümerik veriler- Veri özetleme ve tablo şeklinde sunumu Uygulama: Çözelti hazırlama ve spektrofotometri - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed, Lange. 2015, Chapter 2, 7-17 - Lieberman M, Peet A. Marks' essentials of medical biochemistry :a clinical approach / 2015 : Second edition. Chapters 3 and 4, 31-59 - Biophysics, AnI Introduction. R.M.J. Cotterill, John Wiley & Sons Ltd. 2nd edition, West Sussex. - Dawson B. and Trapp R.G. Basic and Clinical Biostatistics, 4e. Lange, 2004, Chapter 3, Chapter 4. - Lecture Notes: Epidemiology, Evidence-based Medicine and Public Health, 6th Ed, Chapter 2, p11-19 - Primer of biostatistics 7th Ed. Chapter 2, p7-26.
      7 Aminoasitler: Proteinlerin yapıtaşları Aminoasitlerin tepkimeleri - peptidler Proteinlerde yapı düzeyleri ve yapı-fonksiyon ilişkisi Proteopedia-3-D - protein modelleme RİM: Literatür tarama-II Uygulama: Monomerlerden makromoleküllere (Modelleme) Bölmelendirilmiş bir sistem olarak yaşam Hücre metabolizmasına giriş Hücre – Dışı Matris Biyokimyası Hücre membranının organizasyonu Takıma dayalı öğrenme- (Hücre biyokimyası) Danışmanlar ile görüşme - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed, Lange. 2015, Chapters 3, 4, 5, 14 and 15, 17-48, 85-86, 132-151 - Lieberman M, Peet A. Marks' essentials of medical biochemistry :a clinical approach / 2015 : Second edition. Chapters 3 and 4, 31-59 - VOET’S Principles of Biochemistry, Gobal Edition, 448-449
      8 Biyolojik membran yapılarına ve transportuna genel bakış Madde taşınımı: Pasif ve aktif transport Hücreye genel bakış: Sitozol ve organeller Hücre ince yapısı Enzimler: Genel özellikleri, kofaktörler, koenzimler, enzim katalizi ve etkileyen faktörler, enzimlerin düzenlenmesi Hücre iskeleti organizasyonu RİM: Literatür tarama ve güvenilir kaynaklara ulaşma uygulaması Ko-enzimler, kofaktörler ve izoenzimler Enzimlerin inhibisyonu ve aktivasyonu Enzimlerin Düzenlenmesi Uygulama: Katalaz enzim aktivitesi Uygulama: Membran ve proteinler (Modelleme) Olgu tartışması/ Problem çözümü (Enzimler) - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed, 2016, 23-26; 26-36 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed, Lange. 2015, Chapters 7, 8, 9 , 57-93, Chapter 48, 589-601 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 10, 11, 12; 565-611; 641-649
      9 Nükleus, nükleolus Nükleotidler’den nükleik asitlere İnsan genomuna genel bakış Genetik bilgi akışı – DNA’dan protein sentezi - Santral dogma Uygulama: Genomik DNA izolasyonu Replikasyon, transkripsiyon, translasyon, Gen ifadelenmesi : epigenetik bakış Gen ifadelenmesi ve düzenlemeler RİM: Nümerik veriler-Verilerin özetlenmesi ve tabvlo/grafik ile gösterimi-II TBL (Takım temelli öğrenme) (Hücre-1) Tartışma Ara Sınav- 2 - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 26-35; 36-44; 54-55 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed, Lange. 2015, Chapters 32 and 34, 323-331, 343-354 Jawetz Melnick & Adelbergs Medical Microbiology 26/E. Geo. Brooks, 2013, Chapter 7, 101-122 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 4, 5, 6, 12; 175-216; 237-265; 299-362; 649-694 - Thompson & Thompson Genetics in Medicine, 8th Edition. Nussbaum, McInnes, Willard, 2016. Chapter 2, 3; 3-11; 21-41 - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 2, 13-22
      10 ARA SINAV- 2 Hücre içi kompartman: Endoplazmik retikulum Golgi yapısı ve işlevi - Post-translasyonal modifikasyonlar Lizozom, peroksizom, proteozom, inklüzyon yapıları ve işlevleri Hücre zarından hücre içine ve Trans-Golgi ağından hücre dışına taşınım Uygulama: PCR ve jel elektroforezi-I Mitokondri yapı ve işlevleri Glikoliz: Hücre sitoplazmasının bir metabolik yolağı Krebs siklusu Oksidatif fosforilasyon Hücre sinyal iletimi-I Hücre sinyal iletimi-II Laboratuvar Tıbbı: Laboratuvar Tıbbında kesinlik ve doğruluk Uygulama: PCR ve jel elektroforezi-II - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 36-44; 55-69 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange, 2015, Chapters 16,17, and 18, 151-177 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 10, 13, 14, 15, 16, 17; 590-593; 695-752; 753-758; 813-880; 889-960; 963- 977. -Jawetz Melnick&Adelbergs Medical Microbiology, 26/E. Geo. Brooks, 2013 Chapter 6, 77-99 -Skloot R, The Immortal Life of Henrietta Lacks, 2011
      11 Membran potansiyeli Hücre sinyal iletimi-III Aksiyon potansiyelinin yayılışı, uyarılma ve uyarılabilen dokular Hücre sinyal iletimi: Klinik-entegre olgu tartışma oturumu Hücre döngüsü ve kontrol mekanizmaları Hücre bölünmesi (mitoz ve mayoz bölünmeler) Uygulama: Aksiyon potansiyeli Hücre ölüm mekanizmaları ve apoptoz Hücre farklılaşması Genetik varyasyon: Polimorfizm ve mutasyonlar Kalıtım örüntüleri Uygulama: Hücre bölünmesi - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 100-104; 105-149 -T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed. 2015, 3-10 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange, 2015, Chapter 48, 589-608 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 17, 18, 19; 978-1020; 1021-1034; 1035-1056 - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 3; 38-41 - R. Paul, L. Elder. The Miniature Guide to Scientific Thinking. Pg. 14-16
      12 Pedigri: Temeller Populasyon genetiği Populasyon genetiği-Olgu çalışması Kromozom nomenklatür ve sitogenetik Uygulama: Kalıtım örüntüleri Uygulama: Pedigri oluşturma- Mendel ve Mendel-dışı kalıtım Uygulama: Sitogenetik (Metafaz analizi) Doku tipleri: Dört temel dokunun genel yapısal özellikleri Epitel doku tipleri Epitel dokuda hücrelerarası bağlantılar Hücre yüzeyi özelleşmesi Sekretuar epitel (seröz ve müköz sekretuar hücreler) Uygulama: Epitel doku tipleri Uygulama: Hücre kültürü -- Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 99; 457-485 -T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed, 2015, 126-139 - Nussbaum, McInnes, Willard, Thompson & Thompson Genetics in Medicine, 8th Ed. 2016. Chapter 4, 5, 7, 9, 14; 43-57; 57-75; 107-128; 155-163; 283-287. - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 2, 3, 7, 8, 9, 16; 22-29;31-53; 109-129; 129-142; 143-154; 249-263. Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 100-104; 105-149 -T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed. 2015, 3-10 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012 - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 3; 38-41
      13 ARA SINAV -3 Bağ dokusu organizasyonu Bağ dokusu türleri Bağ dokusuna moleküler bakış Bağdokusu ve hücrelerinin yapıları Uygulama: Bağ doku çeşitleri Kıkırdak dokusunun yapısı Kemik dokusunun yapısı Kemik dokusu ve ossifikasyon Kas dokusu yapısı ve kas türleri Sinir dokusu-genel yapısal ve işlevsel özellikleri Uygulama: Kıkırdak ve kemik doku çeşitleri Uygulama: Moleküler biyofizik - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, Chapter 6,7,8,11,12 156-174; 194-203; 214-239; 314-340; 356-389 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange, 2015, Chapter 48, 589-608
      14 Gametogenez: Spermatogenez Gametogenez: Oogenez RİM: Tartışma oturumu Ovülasyon ve menstrüel döngü Fertilizasyondan implantasyona Bilaminer germ diski Uygulama: Kas ve sinir dokuları Uygulama: Bakteri çoğalma eğrisi - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, Chapter 22, 23, 797; 834. - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 11-38; 39-49; 51-59 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 22, 1217-1247.
      15 Gastrulasyon: Trilaminer germ diski Embriyonik dönem Teratojenler Fetal dönem Embriyo dışı zarlar Tıpta genetiğin tarihçesi ve etkisi Rekombinant DNA teknolojileri Uygulama: Ovülasyon-Fertilizasyon- Embriyo İmplantasyonu - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 99; 457-485 -T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed, 2015, 126-139 - Nussbaum, McInnes, Willard, Thompson & Thompson Genetics in Medicine, 8th Ed. 2016. Chapter 4, 5, 7, 9, 14; 43-57; 57-75; 107-128; 155-163; 283-287 - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 2, 3, 7, 8, 9, 16; 22-29;31-53; 109-129; 129-142; 143-154; 249-263 - T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed, 2015, 126-139
      16 Klinik-entegre olgu tartışmaları (CIS) Genel tartışma İş yükü değerlendirmesi (Bologna ve geri-bildirim) ARA SINAV -4

       

      Ders Kitabı
      1. Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014
      2. Recep Mesut, Selman Çıkmaz, Tıbbi Terminoloji, 2017
      3. Hal Blumenfeld, Neuroanatomy Through Clinical Cases, Second Edition, Text with Interactive eBook, 2010
      4. Gavin Frances, Adventures in Human Being: A grand Tour from the Cranium to the Calcaneum, 1st edition, 2015
      5. Kim E. Barrett, Ganong’s Medical Physiology, 25e, 2016
      6. Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016
      7. Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016
      8. Thomas W. Sadler, Langman’s Medical Embryology, Thirteenth North American edition, 2015
      9. Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA, Harper’s Illustrated Biochemistry, Lange. 30th Ed. 2015
      10. Michael Lieberman & Alisa Peet,  MARKS’ Basic Medical Biochemistry: A Clinical Approach, Fifth, North American Edition, 2018
      11. Michael W. King, Intergrative Medical Biochemistry Examination and Board Review, 2014
      12. Barbara Young,Geraldine O’Dowd, Phillip Woodford, Wheater’s Functional Histology: A Text and Colour  Atlas, 6th edition,2014
      13. Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015
      14. Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012
      15. Nussbaum, McInnes, Willard, Thompson & Thompson Genetics in Medicine, 8th Ed. 2016
      16. Laposata M. Laboratory Medicine, McGraw Hill Access Medicine, 2nd Ed., 2014
      17. Jawetz Melnick &Adelbergs Medical Microbiology, 26/E. Geo. Brooks, 2013
      18. Stearns and Medzhitov, Evolutionary Medicine, Sinauer Assoc, 2015
      19. Ryan and Ray Sherris, Medical Microbiology, McGraw Hill Access Medicine
      20. Levinson Review of Medical Microbiology and Immunology, 14th Ed. 2016

       

      Önerilen Okumalar/Materyaller
      1. Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Ed. 2015
      2. LW Janson & ME Tischler, The Big Picture: Medical Biochemistry, 2012
      3. Linda Costanzo, Physiology Cases and Problems (Board Review Series), 4th Ed. 2012
      4. Jonathan D. Kibble and Colby R.Halsey, Medical Physiology, The Big Picture, 2009
      5. Barbara Young, Geraldine O'Dowd, Phillip Woodford, Wheater's Functional Histology: A Text and Colour Atlas, 6e (FUNCTIONAL HISTOLOGY (WHEATER'S)) 6th Ed. 2014
      6. Thomas W. Sadler, Langman's Medical Embryology 13th North American Ed. 2015
      7. Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 2015
      8. Clinical Biochemistry, An Illustrated Colour Text. Gaw, Murphy, Srivastava, 2013
      9. Skloot R, The Immortal Life of Henrietta Lacks, 2011
      10. Linda Costana,Physiology Cases and Problems (Board Review Series) Fourth Edition, 2012

       

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      1
      10
      Ödev
      1
      10
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      4
      40
      Final Sınavı
      1
      40
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      6
      60
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      40
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      12
      192
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      4
      64
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      16
      5
      80
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      1
      10
      10
      Ödev
      2
      8
      16
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      0
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      4
      20
      80
      Final Sınavı
      1
      38
      38
          Toplam
      480

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Hekimlik uygulamalarına yönelik bilgi: Temel ve klinik tıp bilimleri, epidemiyoloji, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. 

      -
      -
      -
      X
      -
      2

      Mesleksel beceride yetkinlik: Mesleğini uygulama için gerekli temel hekimlik becerilerine ve tutuma sahiptir, sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

      -
      -
      -
      X
      -
      3

      Hasta yönetimi: Toplumda öncelikli sağlık sorunları başta olmak üzere, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül, güvenli, güvenilir, adil, ve akılcı- kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. Gerektiğinde diğer sağlık çalışanları ve kurumlardan sevk zincirini gözeterek destek ister.

      X
      -
      -
      -
      -
      4

      Hasta ve çalışan güvenliği: Tanı, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

      X
      -
      -
      -
      -
      5

      Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek mesleksel uygulamalarında değerlendirir. Toplumu bilgilendirerek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

      X
      -
      -
      -
      -
      6

      Bilgi yönetimi ve Araştırma: Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Araştırma yoluyla ürettiği ve bilişim teknolojilerinden uygun şekilde yararlanarak doğru, güvenilir kaynaklardan eriştiği bilgileri, kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini, iyi hekimlik uygulamalarını ve deontoloji ilkelerini dikkate alarak yerine getirir. Etik ikilemleri tanır, analiz ederek karar verebilir.

      X
      -
      -
      -
      -
      8

      Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle ve empatiyle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. Hasta bilgilerinin gizliliğinin korunması ve mahremiyetin korunmasına özen gösterir.

      -
      -
      -
      -
      -
      9

      Sağlık politikaları ve savunuculuk: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir. Sosyal güvenirlik ve yükümlülükler doğrultusunda sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini savunur.

      X
      -
      -
      -
      -
      10

      Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir, sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmetlerini gerçekleştirir.

      X
      -
      -
      -
      -
      11

      Olağandışı durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

      X
      -
      -
      -
      -
      12

      Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, hijyenine, güvenliğine ve görünüşüne önem verir. Sağlığı korumaya yönelik önlemleri,  sağlıklı yaşamın sürdürülmesi için stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. Uygulamalarıyla meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      13

      Değişim yönetimi ve liderlik: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar, bu değişikliklere liderlik edebilecek donanımları kazanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      14

      Ekip çalışması: Birlikte çalıştığı sağlık çalışanları ve diğer meslek gruplarıyla olumlu iletişim kurar, etkin geribildirim alma ve verme davranışları gösterir, destekleyici yaklaşımda bulunur, özlük haklarını, görev ve yükümlülüklerini bilir, zamanında ve gereğince yerine getirir, gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.

      -
      -
      -
      -
      -
      15

      İletişim becerileri: Yazılı, sözel ve sözel olmayan iletişimi etkin olarak kullanır.  

      X
      -
      -
      -
      -
      16

      Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak edecek, olası farklılıklarını ve gereksinimlerini gözetecek şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar ve gerekli bilgilendirmeyi yapar.

      -
      -
      -
      -
      -
      17

      Yaşam boyu öğrenme: Özdeğerlendirme yaklaşımlarını kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar, öğrenme gereksinimini belirleyerek ve kendi öğrenme sürecini düzenleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

      X
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

      14 Mart Tıp Bayramında öğrenci temsilcilerimizle Atamız ve Tıbbiyeli Hikmet anıtını ziyaret ettik. ...

      Devamı
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek

       Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu’nun “Planetary Health and Shaping Sustainable Healthcare Systems” başlıklı açılış konuşmasıyla başlayan konferansa, WHO, YHO, ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi

      Türkiye’de sağlık hizmetlerinde hasta odaklı yaklaşımıyla fark yaratan İEÜ Medical Point Hastanesi, Uluslararası Stratejik Sağlık Araştırmaları Merkezi (USSAM) tarafından verilen ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gül Akdoğan, uluslararası alanda önemli bir göreve seçildi.  ...

      İlgili SKA:
      4
      Devamı
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’ndeki eğitimlerini başarıyla tamamlayan 59 genç hekim, diplomalarına kavuştu. ...

      Devamı
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri

      Portekiz'in Minho Üniversitesi'nden Dr. Hugo Leita Santos Almeida, Erasmus+ Öğretim Hareketliliği kapsamında tıp fakültemizi ziyaret etmiştir. Araştırma alanı "ağrının nörofizyolojisi" ...

      Devamı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı

      Craiova Tıp ve Eczacılık Üniversitesi’nden Erasmus+ ders verme hareketliliği çerçevesinde 29 Nisan-4 Mayıs 2024 tarihlerinde konuklarımızı ağırladık. ...

      Devamı
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor

      Prag Charles Üniversitesi Birinci Tıp Fakültesi Tıpsal Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü öğretim üyesi Doç. Dr. Ivan Sebesta, Erasmus+  Ders ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU