Bizi takip edin
|
EN

MED 290 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplumsal Cinsiyet ve Nitel Araştırmalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MED 290
Güz/Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere toplumsal cinsiyet çalışmalarında yaygın olarak kullanılan nitel araştırma yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Öğrenciler araştırma tasarımı, örneklem, mülakat, gözlem ve veri analizi vb. çeşitli nitel araştırma yöntemlerine aşina olacak ve sonrasında nitel veri toplayacak, analiz edecek ve tespit ettiği bulguları sunacaktır. Ayrıca sosyal araştırmalarda etik değerlere ilişkin tartışmalar ele alınacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1- Toplumsal cinsiyet çalışmaları alanında sosyal araştırma yürütürken karşılaşılan epistemolojik ve ontolojik yaklaşımları açıklayabilecektir
  • 2- Toplumsal cinsiyet çalışmaları alanında bilimsel araştırma sorusu oluşturabilecektir.
  • 3- Toplumsal cinsiyet çalışmaları alanında niteliksel araştırma projesi tasarlayabilecektir.
  • 4- Niteliksel yöntembilime uygun olarak topladığı veriyi analiz edebilecektir.
  • 5- Cinsiyet ayrımı gözetmeyen bir dille araştırma raporu yazabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders toplumsal cinsiyet çalışmalarında epistemolojik ve ontolojik yaklaşımlara dair genel bir bakış açısı sunar. Konular katılımcı gözlem, etnografi, derinlemesine mülakat, odak grup görüşmeleri, hayat hikayesi, söylem analizi ve anlatısal analiz gibi nitel veri toplama/analiz aşamalarında kullanılan yöntemleri ve örneklem stratejilerini kapsamaktadır..

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Sharlene Hesse-Biber. (2014). “A Re-Invitation to Feminist Research”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, pages1-13.
2 Feminist Araştırma ve Ampirizm Nollaig Frost and Frauke Elichaoff. (2014). “Feminist Postmodernism, Poststructuralism and Critical Theory”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, pages42-72.
3 Literatür İncelemesi Nollaig Frost and Frauke Elichaoff. (2014). “Feminist Postmodernism, Poststructuralism and Critical Theory”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, pages42-72.
4 Etik ve Politika Linda Bell. (2014). “Ethics and Feminist Research”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, pages73-106
5 Etnografi Elana D. Buch and Karen M. Staller. (2014). “What Is Feminist Ethnography?” In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, pages107-144.
6 Katılımcı Eylem Araştırması M. Brinton Lykes and Alison Crosby. (2014). Feminist Practice of Action and Community Research. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, pages145-181.
7 Mülakat Sharlene Hesse-Biber. (2014). “Feminist Approaches to In-Depth Interviewing”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, Inc. pages182-232.
8 Odak Grup Görüşmesi Jennie Munday. (2014). “The Practice of Feminist Focus Groups”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, pages233-265.
9 İçerik analizi Heather McIntosh and Lisa M. Cuklanz. (2014). “Feminist Media Research”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, pages264-295.
10 Veri Analizi Baird, Barbara and Erica Millar (2018). More than stigma: Interrogating counter narratives of abortion. Sexualities. 1-17.
11 Değerlendirme Donna M. Mertens and Nichole Stewart. (2014). “The Feminist Practice of Program Evaluation”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, 330-362.
12 Karma Araştırma Yöntemleri Sharlene Hesse-Biber. (2014). “Feminist Approaches to Mixed Methods Research”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, 363-388.
13 Veri Sunumu ve Raporlama Sharlene Hesse-Biber. (2014). “Conclusion: Putting Together Your Research Project”. In Feminist Research Practice: A Primer, edited by Sharlene Nagy Hesse-Biber. Thousand Oaks: Sage Publications, 389-413.
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Sharlene Hesse-Biber. (2014). Feminist Research Practice: A Primer. Thousand Oaks: Sage Publications.

 

ISBN 10: 1412994977

ISBN 13: 978-1-4129-9497-2

Önerilen Okumalar/Materyaller

Baird, Barbara and Erica Millar (2018). More than stigma: Interrogating counter narratives of abortion. Sexualities. 1-17.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
16
32
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

X
3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

X
6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

X
12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

X
13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

X
18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

X
19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.