Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Ekonomi Lisansüstü Programları
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Hukuk Lisansüstü Programları
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezli)(Türkçe)
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Kamu Hukuku Doktora Programı
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Doktora Programı
      • İletişim Lisansüstü Programları
        • Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
        • Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)
      • İşletme Lisansüstü Programları
        • İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)
        • İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • İşletme (Doktora)
        • Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
      • Lojistik Yönetimi Lisansüstü Programları
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Matematik Lisansüstü Programları
        • Uygulamalı Matematik ve İstatistik (Doktora)
      • Mimarlık Lisansüstü Programları
        • Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Mühendislik Lisansüstü Programları
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Bilgisayar Mühendisliği (Doktora)
        • Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans (Tezsiz)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)
        • Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
      • Psikoloji Lisansüstü Programları
        • Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Deneysel Psikoloji Doktora Programı
        • Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Sağlık Lisansüstü Programları
        • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
      • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisansüstü Programları
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
      • Sürdürülebilir Enerji Lisansüstü Programları
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Tasarım Çalışmaları Lisansüstü Programları
        • Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
      • Yabancı Diller Lisansüstü Programları
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      TIP FAKÜLTESİ

      Tıp

      Menu
      • Ana Sayfa
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Hakkımızda
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
      • Eğitim
        • Eğitim İş Birliklerimiz
        • Program Bileşenleri
        • Öğretim Programı
        • Ölçme ve Değerlendirme
        • Eğitim Ortamı
        • Araştırma Eğitimi
        • Elektronik Öğrenme
        • Staj Rehberi
        • Uluslararasılaşma
          • Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü
          • Erasmus + Değişim Programi Uygulama Kilavuzu
        • Kariyer Olanakları
      • Araştırma
        • Tıp Eğitimi Boyunca Araştırma
        • Bilimsel Ağımız
        • Araştırma Laboratuvarları
          • Islak Laborauvar Randevu
        • Etik Kurullar
      • Yönetmelik ve Yönerge
        • Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği
        • Yurt Yönergesi
        • Akademik Danışmanlık Yönergesi
        • Öğrenci Konseyi Yönergesi
        • Öğrenci Klüpleri Yönergesi
        • Öğrenci Sağlık İşleri ve Sağlık Raporları Yönergesi
        • Önlisans ve Lisans Programları Burs ve İndirim Yönergesi
        • Öğretme ve Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi (Ekoeğitim) Yönetmeliği
      • Usul ve Esaslar Rehberler
        • Tıp Fakülesi İntörn Eğitim ve Çalışma Usül ve Esasları
        • Tıp Fakültesi Klinik Dönemler İçin Öğrenci Kılık Kıyafet Usul ve Esaslar
        • Formlar
        • Önlisans ve Lisans Programları Uygulamalı Eğitimler Usul ve Esasları
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Duyurular
      • Tüm Haberler

      HSP 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      İnsan Toplum Gezegen III
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      HSP 201
      Güz
      2
      2
      3
      4

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Grup çalışması
      Problem çözme
      Olgu / Vaka çalışması
      Soru & Cevap
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Profesör Dr. Kamer MUTAFOĞLU
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Doç. Dr. Özden Gökdemir
      • Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Banu DEMİR
      • Dr. Öğr. Üyesi Barış GÜRPINAR
      • Dr. Öğr. Üyesi Rüksan ÇEHRELİ
      • Öğr. Gör. Gonca ŞAHİNER PIÇAK
      • Prof. Dr. GÖNÜL DİNÇ HORASAN
      • Prof. Dr. Kamer MUTAFOĞLU
      • Prof. Dr. Özgür ASLAN
      Yardımcı(ları)
      • Araş. Gör. Yağmur ÖZBEK İŞBİTİREN
      Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin; yaşam tarzı ve yaşamı tehdit eden bulaşıcı olmayan kronik hastalıklar arasındaki ilişkiyi açıklamaları, diyet, fiziksel aktivite, uyku, stres, tütün/alkol kullanımı ile ilgili yaşam tarzı risk faktörlerini tanımlamaları, bu kronik hastalıkların önlenmesi ve yönetiminde ve küresel hastalık yükünün azaltılmasında yaşam tarzı müdahalelerinin önemini tanımlamaları, bireysel ve toplumsal düzeyde yaşam tarzını iyileştirme yollarını tartışmaları ve kendilerinin yaşam tarzı davranışlarını belirli perspektiflerden değerlendirebilmeleri, güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilmeleri ve iyileştirilmesi gereken yaşam tarzları için bir gelişim planı oluşturabilmeleri beklenmektedir.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Yaşam tarzı ile ilişkili bulaşıcı olmayan hastalıkların küresel ve ulusal hastalık yükü üzerindeki etkisini tanımlayabilecektir
      • Beslenme ve bulaşıcı olmayan hastalıklar arasındaki ilişkiyi ve önleyici müdahaleleri tanımlayabilecektir
      • Fiziksel aktivite ve bulaşıcı olmayan hastalıklar arasındaki ilişkiyi ve önleyici müdahaleleri tanımlamak
      • Uyku ve bulaşıcı olmayan hastalıklar arasındaki ilişkiyi ve önleyici müdahaleleri açıklamak
      • Stres ve bulaşıcı olmayan hastalıklar arasındaki ilişkiyi ve önleyici müdahaleleri açıklayabilecektir
      • Sigara ve bulaşıcı olmayan hastalıklar arasındaki ilişkiyi ve önleyici müdahaleleri açıklayabilecektir.
      • Alkol ve bulaşıcı olmayan hastalıklar arasındaki ilişkiyi ve önleyici müdahaleleri açıklayabilecektir.
      • Sağlıklı bir yaşam tarzı için sosyoekonomik ve çevresel risk faktörlerini değerlendirebilecektir
      • Sağlığın geliştirilmesi ve hastalık yönetimi sırasında sağlıklı yaşam tarzı davranışlarını geliştirme yollarını tartışabilecektir.
      • Toplumda sağlıklı bir yaşam tarzını teşvik etmeye yönelik stratejileri tartışabilecektir
      • Ulusal sağlık politikasının ve sağlığın sosyal belirleyicilerinin toplumun sağlıklı yaşam tarzı davranışlarını geliştirmedeki rolünü tartışabilecektir
      • Yaşam tarzı müdahaleleri konusunda toplum eğitimi verebilecek temel becerileri gösterecektir
      • Kendilerini yaşam tarzı davranışlarının belirli perspektiflerinden değerlendirip, güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek iyileştirilmesi gereken yaşam tarzları için bir gelişim planı oluşturabileceklerdir.
      Ders Tanımı Bu derste, yaşam tehdit eden kronik hastalıkların gelişiminde yaşam biçimi faktörlerinin rolü ve yaşam biçimi ile ilişkili olan kronik hastalıkların önlenmesi, yönetimi ve iyileştirilmesinde yaşam tarzı girişimlerinin önemi ele alınacaktır.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      X
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Yaşam Biçimi Tibbi Tanitimi İEÜ Yaşam Biçimi Tibbi Ders Programi Tanitimi NextGenU Lifestyle Medicine Online Course Module 1. https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-2 https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/noncommunicable-diseases https://www.youtube.com/watch?v=BWolWB3tSEU
      2 Diyet ve sağlik Akdeniz diyeti ve sağlik üzerine etkileri NextGenU Lifestyle Medicine Online Course 4 https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-13 Recommended review articles Morris, Lauren, Bhatnagar, Deepak The Mediterranean diet.. Current Opinion in Lipidology: February 2016 - Volume 27 - Issue 1 - p 89-91 doi: 10.1097/MOL.0000000000000266 Davis C, Bryan J, Hodgson J, Murphy K. Definition of the Mediterranean Diet; a Literature Review. Nutrients. 2015 Nov 5;7(11):9139-53. doi: 10.3390/nu7115459. Guasch-Ferré M, et al.; PREDIMED Investigators. The PREDIMED trial, Mediterranean diet and health outcomes: How strong is the evidence? Nutr Metab Cardiovasc Dis. 2017 Jul;27(7):624-632. doi: 10.1016/j.numecd.2017.05.004. https://www.unesco.org/archives/multimedia/document-1680-Eng-2 https://doi.org/10.3390/nu6041406
      3 Erişkinler için sağlikli ve dengeli beslenme NextGenU Lifestyle Medicine Online Course Module 4 https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-20
      4 Fiziksel aktivite ve sağlik NextGenU Lifestyle Medicine Online Course Module 3 https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-
      5 Uyku ve sağlik NextGenU Lifestyle Medicine Online Course Module 5 https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-25
      6 Tütün ve sağlik NextGenU Lifestyle Medicine Online Course Module 8 https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-37ef
      7 Alkol ve sağlik Yaşam tarzi davranişlari için "akilli hedefler" belirlemek NextGenU Lifestyle Medicine Online Course Module 6 https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-28 Module 7 https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-32
      8 Stres ve sağlik Tükenmişlik sendromu
      9 Yaşam biçimi ve epigenetik https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-2 Modul 8
      10 ARA SINAV
      11 Sağlıklı kampus aktiviteleri Grup Çalışmaları
      12 Sağlıklı kampus aktiviteleri Akran Eğitimi Etkinliği
      13 Yaşam biçimi tibbi ve toplum tabanli çalişmalar
      14 Klinik pratikte yaşam biçimi tıbbı I Pediatri ve Yaşam Biçimi Tıbbı https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-2 Modul 10
      15 Klinik pratikte yaşam biçimi tıbbı II Kardiyovasküler Hastalıklar https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-2 Modul 10
      16 Klinik pratikte yaşam biçimi tıbbı III Diyabet ve Metabolik Sendrom https://www.worldobesity.org/about/about-obesity https://www.cdc.gov/obesity/basics/causes.html?CDC_ AA_refVal=https%3A%2F%2Fwww.cdc.gov%2Fobesity https://nextgenu.org/course/view.php?id=205#section-2 Modul 10
      17 Dönemin gözden geçirilmesi
      18 FINAL SINAVI

       

      Ders Kitabı

      1. ELMO/ The Lifestyle Medicine course/Nutrition, Physical activity, Tobacco, alcohol, sleep health, emotional and mental well being, sexuality and health.

       

      http://nextgenu.org/course/view.php?id=205#19

      Önerilen Okumalar/Materyaller
        1. Türkiye Beslenme Rehberi 2015 https://dosyasb.saglik.gov.tr/Eklenti/10915,tuber-turkiye-beslenme-rehberipdf.pdf
        2. Türkiye Kronik Hastalıklar ve Risk Faktörleri Sıklığı Çalışması

        https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/khrfat.pdf

        1. Lifestyle Medicine Evidence Review –American Collage of Preventive Medicine

        https://cdn.ymaws.com/www.acpm.org/resource/resmgr/lmi-files/lifestylemedicine-literature.pdf

        1. WHO Global status report on noncommunicable diseases 2014 https://www.who.int/nmh/publications/ncd-status-report-2014/en/
        2. WHO Global Action Plan for the Prevention and Control of NCDs 2013-2020 https://www.who.int/nmh/events/ncd_action_plan/en/
        3. Egger G, Climstein M. Chapter 8 Physical Activity: Generic Prescription for Health. In: Egger G, Binns A, Rossner S. Lifestyle Medicine: Managing Diseases of Lifestyle in the 21 st Century. 2nd ed. North Ryde, Australia: McGraw-Hill; 2010:91-110.
        4. GBD 2019 Cancer Risk Factors Collaborators*The global burden of cancer attributable to risk factors, 2010–19: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2019. Lancet Vol 400 (August 20) , 2022 :563-91
        5. Morris Lauren, Bhatnagar Deepak. The Mediterranean diet. Current Opinion in Lipidology: February 2016 - Volume 27 - Issue 1 - p 89-91 doi: 10.1097/MOL.0000000000000266
        6. Davis C, Bryan J, Hodgson J, Murphy K. Definition of the Mediterranean Diet; a Literature Review. Nutrients. 2015 Nov 5;7(11):9139-53. doi: 10.3390/nu7115459.
        7. Courneya K.S, Rogers L.Q, Campbell K.L, Vallance J.K, Friedenreich C.M. Top 10 research questions related to physical activity and cancer survisorship. Research Quarterly for Exercise and Sport; 86, 107-116, 2015.
        8. RIGGS, J. A. (2001). Obesity: assessment and management in primary care. Am Fam Physician, 63(11), 2185-2197.
        9. TEMD Diabetes Mellitus ve Komplikasyonlarının Tanı, Tedavi ve İzlem Kılavuzu-2019
        10. Ling and Ronn, Epigenetics in Human Obesity and Type 2 Diabetes. Cell Metabolism, 2019; 29(5): 1028–1044.
        11. Alvarado-Cruz, et al. Environmental Epigenetic Changes, as Risk Factors for the Development of Diseases in Children: A Systematic Review. Annals of Global Health, 2018; 84(2), pp. 212–224.
        12. Gomes, et al. Epigenetic vulnerability and the environmental influence on health. Experimental Biology and Medicine, 2013; 238: 859–865.
        13. Gomes. Lifestyle and Preventive Medical Epigenetics (Chapter 6).
        14. Toro-Martin, et al. Precision Nutrition: A Review of Personalized Nutritional Approaches for the Prevention and Management of Metabolic Syndrome. Nutrients, 2017; 9(8).
        15. Grazioli, et al. Physical activity in the prevention of human diseases: role of epigenetic modifications. BMC Genomics, 2017; 18(Suppl 8):802.
        16. Joehanes, et al. Epigenetic Signatures of Cigarette Smoking. Circ Cardiovasc Genet, 2016; 9(5): 436–447.
        17. Zhang, et al. Diet and the epigenome. Nature Communications, 2018; 9:3375.
        18. Alegría-Torres Jorge A, Baccarelli A, Bollati V. Epigenetics and lifestyle Epigenomics. 2011 June ; 3(3): 267–277. doi:10.2217/epi.11.22.
        19. Updating the Mediterranean Diet Pyramid towards Sustainability: Focus on Environmental Concerns. Int J Environ Res Public Health. 2020 25;17(23):8758. DOI: 10.3390/ijerph17238758.
        20. Lăcătușu CM, Grigorescu ED, Floria M, et al. The Mediterranean Diet: From an Environment-Driven Food Culture to an Emerging Medical Prescription. Int J Environ Res Public Health. 2019 Mar 15;16(6):942. doi: 10.3390/ijerph16060942.

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      1
      10
      Ödev
      1
      20
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      1
      15
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      1
      25
      Final Sınavı
      1
      30
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      4
      70
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      30
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 18 x teorik ders saati)
      18
      2
      36
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 18 x uygulama/lab ders saati)
      18
      2
      36
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      0
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      1
      5
      5
      Ödev
      5
      3
      15
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      1
      8
      8
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      1
      10
      10
      Final Sınavı
      1
      18
      18
          Toplam
      128

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Hekimlik uygulamalarına yönelik bilgi: Temel ve klinik tıp bilimleri, epidemiyoloji, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. 

      -
      -
      X
      -
      -
      2

      Mesleksel beceride yetkinlik: Mesleğini uygulama için gerekli temel hekimlik becerilerine ve tutuma sahiptir, sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

      -
      -
      X
      -
      -
      3

      Hasta yönetimi: Toplumda öncelikli sağlık sorunları başta olmak üzere, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül, güvenli, güvenilir, adil, ve akılcı- kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. Gerektiğinde diğer sağlık çalışanları ve kurumlardan sevk zincirini gözeterek destek ister.

      -
      X
      -
      -
      -
      4

      Hasta ve çalışan güvenliği: Tanı, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

      -
      -
      -
      -
      -
      5

      Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek mesleksel uygulamalarında değerlendirir. Toplumu bilgilendirerek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

      -
      -
      -
      -
      X
      6

      Bilgi yönetimi ve Araştırma: Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Araştırma yoluyla ürettiği ve bilişim teknolojilerinden uygun şekilde yararlanarak doğru, güvenilir kaynaklardan eriştiği bilgileri, kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini, iyi hekimlik uygulamalarını ve deontoloji ilkelerini dikkate alarak yerine getirir. Etik ikilemleri tanır, analiz ederek karar verebilir.

      -
      -
      -
      -
      -
      8

      Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle ve empatiyle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. Hasta bilgilerinin gizliliğinin korunması ve mahremiyetin korunmasına özen gösterir.

      -
      -
      -
      -
      -
      9

      Sağlık politikaları ve savunuculuk: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir. Sosyal güvenirlik ve yükümlülükler doğrultusunda sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini savunur.

      -
      -
      -
      X
      -
      10

      Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir, sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmetlerini gerçekleştirir.

      -
      -
      -
      -
      X
      11

      Olağandışı durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

      -
      -
      -
      -
      -
      12

      Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, hijyenine, güvenliğine ve görünüşüne önem verir. Sağlığı korumaya yönelik önlemleri,  sağlıklı yaşamın sürdürülmesi için stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. Uygulamalarıyla meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

      -
      -
      -
      -
      X
      13

      Değişim yönetimi ve liderlik: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar, bu değişikliklere liderlik edebilecek donanımları kazanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      14

      Ekip çalışması: Birlikte çalıştığı sağlık çalışanları ve diğer meslek gruplarıyla olumlu iletişim kurar, etkin geribildirim alma ve verme davranışları gösterir, destekleyici yaklaşımda bulunur, özlük haklarını, görev ve yükümlülüklerini bilir, zamanında ve gereğince yerine getirir, gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.

      -
      -
      -
      -
      -
      15

      İletişim becerileri: Yazılı, sözel ve sözel olmayan iletişimi etkin olarak kullanır.  

      -
      -
      -
      -
      -
      16

      Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak edecek, olası farklılıklarını ve gereksinimlerini gözetecek şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar ve gerekli bilgilendirmeyi yapar.

      -
      -
      -
      X
      -
      17

      Yaşam boyu öğrenme: Özdeğerlendirme yaklaşımlarını kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar, öğrenme gereksinimini belirleyerek ve kendi öğrenme sürecini düzenleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

      14 Mart Tıp Bayramında öğrenci temsilcilerimizle Atamız ve Tıbbiyeli Hikmet anıtını ziyaret ettik. ...

      Devamı
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek

       Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu’nun “Planetary Health and Shaping Sustainable Healthcare Systems” başlıklı açılış konuşmasıyla başlayan konferansa, WHO, YHO, ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi

      Türkiye’de sağlık hizmetlerinde hasta odaklı yaklaşımıyla fark yaratan İEÜ Medical Point Hastanesi, Uluslararası Stratejik Sağlık Araştırmaları Merkezi (USSAM) tarafından verilen ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gül Akdoğan, uluslararası alanda önemli bir göreve seçildi.  ...

      İlgili SKA:
      4
      Devamı
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’ndeki eğitimlerini başarıyla tamamlayan 59 genç hekim, diplomalarına kavuştu. ...

      Devamı
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri

      Portekiz'in Minho Üniversitesi'nden Dr. Hugo Leita Santos Almeida, Erasmus+ Öğretim Hareketliliği kapsamında tıp fakültemizi ziyaret etmiştir. Araştırma alanı "ağrının nörofizyolojisi" ...

      Devamı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı

      Craiova Tıp ve Eczacılık Üniversitesi’nden Erasmus+ ders verme hareketliliği çerçevesinde 29 Nisan-4 Mayıs 2024 tarihlerinde konuklarımızı ağırladık. ...

      Devamı
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor

      Prag Charles Üniversitesi Birinci Tıp Fakültesi Tıpsal Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü öğretim üyesi Doç. Dr. Ivan Sebesta, Erasmus+  Ders ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU