Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Ekonomi Lisansüstü Programları
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Hukuk Lisansüstü Programları
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezli)(Türkçe)
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Kamu Hukuku Doktora Programı
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Doktora Programı
      • İletişim Lisansüstü Programları
        • Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
        • Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)
      • İşletme Lisansüstü Programları
        • İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)
        • İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • İşletme (Doktora)
        • Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
      • Lojistik Yönetimi Lisansüstü Programları
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Matematik Lisansüstü Programları
        • Uygulamalı Matematik ve İstatistik (Doktora)
      • Mimarlık Lisansüstü Programları
        • Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Mühendislik Lisansüstü Programları
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Bilgisayar Mühendisliği (Doktora)
        • Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans (Tezsiz)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)
        • Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
      • Psikoloji Lisansüstü Programları
        • Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Deneysel Psikoloji Doktora Programı
        • Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Sağlık Lisansüstü Programları
        • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
      • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisansüstü Programları
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
      • Sürdürülebilir Enerji Lisansüstü Programları
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Tasarım Çalışmaları Lisansüstü Programları
        • Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
      • Yabancı Diller Lisansüstü Programları
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      TIP FAKÜLTESİ

      Tıp

      Menu
      • Ana Sayfa
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Hakkımızda
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
      • Eğitim
        • Eğitim İş Birliklerimiz
        • Program Bileşenleri
        • Öğretim Programı
        • Ölçme ve Değerlendirme
        • Eğitim Ortamı
        • Araştırma Eğitimi
        • Elektronik Öğrenme
        • Staj Rehberi
        • Uluslararasılaşma
          • Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü
          • Erasmus + Değişim Programi Uygulama Kilavuzu
        • Kariyer Olanakları
      • Araştırma
        • Tıp Eğitimi Boyunca Araştırma
        • Bilimsel Ağımız
        • Araştırma Laboratuvarları
          • Islak Laborauvar Randevu
        • Etik Kurullar
      • Yönetmelik ve Yönerge
        • Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği
        • Yurt Yönergesi
        • Akademik Danışmanlık Yönergesi
        • Öğrenci Konseyi Yönergesi
        • Öğrenci Klüpleri Yönergesi
        • Öğrenci Sağlık İşleri ve Sağlık Raporları Yönergesi
        • Önlisans ve Lisans Programları Burs ve İndirim Yönergesi
        • Öğretme ve Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi (Ekoeğitim) Yönetmeliği
      • Usul ve Esaslar Rehberler
        • Tıp Fakülesi İntörn Eğitim ve Çalışma Usül ve Esasları
        • Tıp Fakültesi Klinik Dönemler İçin Öğrenci Kılık Kıyafet Usul ve Esaslar
        • Formlar
        • Önlisans ve Lisans Programları Uygulamalı Eğitimler Usul ve Esasları
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Duyurular
      • Tüm Haberler

      HSP 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      İnsan Toplum Gezegen II
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      HSP 102
      Bahar
      2
      0
      2
      3

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli Karma
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Doç. Dr. Mustafa Volkan KAVAS
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Doç. Dr. Mustafa Volkan KAVAS
      • Profesör Dr. ZUHAL OKUYAN
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu derste; öğrencilerin ekosistemi ve bileşenlerini korumanın önemini kavramaları, hava, su ve toprak kirliliğinin insan sağlığı üzerindeki etkilerini, kimyasalların, radyasyonun ve gürültünün olumsuz etkilerini öğrenmeleri ve evrensel etik ilkeleri/değerleri tanımlamaları ve evrensel etik ilkelerle ilgili uluslararası sözleşmelerin kapsamı hakkında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.Ek olarak hekim kimliğinin gelişiminin önemli bir bileşeni olan mesleki değerlerin kazanılması süreci olarak tıbbi profesyonellik kavramının tanımı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Bu derste ayrıca etik ve biyoetiğin tanım olarak ne olduğunu ve bu alanların neleri içerdiğini öğreneceklerdir. Buna paralel olarak, tıp etiğinin temel ilkeleri, yaklaşımları ve kavramları hakkında bilgi edinecekler ve bunların uygulamadaki görünümlerini vakalar ve anlatılar aracılığıyla analiz edeceklerdir.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Ekosistem, ekoloji, çevre kirliliği, ekolojik denge gibi kavramları açıklayabileceklerdir
      • İnsanoğlunun ekosistemin üstünde değil, bir parçası olduğu ve doğada canlı ya da cansız her şeyin birbiriyle ilişkili olduğu gerçeklerini tartışabilecektir.
      • Ekosistemin bileşenlerini ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini tanımlayabilecektir.
      • Biyoçeşitliliğin önemini ve çevre ve sağlık ile ilişkisini anlayacaklardır
      • Toplum düzeyinde çevre sağlığı risk değerlendirmesi için hangi bilgi kaynaklarının kullanıldığını açıklayabilecektir
      • Evrensel etik ilkelerle ilgili uluslararası sözleşmelerin kapsamını ana hatlarıyla belirtebilecektir.
      • Evrensel etik ilkeleri / değerleri (adalet ve eşitlik, doğruluk, dürüstlük ve güvenilirlik, sorumluluk, farklılıklara saygı, yardımseverlik ve özen, vatandaşlık) tarihsel bağlamda tanımlayabilecektir.
      • Toplum düzeyinde çevre sağlığı risk değerlendirmesi için hangi bilgi kaynaklarının kullanıldığını açıklayabilecektir.
      • Biyoetik değerleri ve biyoetiğin ekolojik sorunları anlamadaki rolünü açıklayabilecektir.
      • Etik bir sorunu tanıyıp diğer meselelerden ayırt edebilecek ve etik sorunlar hakkında akıl yürütebilecektir.
      • Tıp profesyonellerinin etik değerlerini ve ahlaki sorumluluklarını açıklayabilecektir.
      • Tıp etiği ile biyoetik arasındaki farkı açıklayabilecek ve biyoetik, hukuk, kültür ve ahlakı birbirinden ayırt edebilecektir
      • Biyoetik ilkelerini ve uygulamada bunların nasıl dengeleneceğini açıklayabilecektir.
      • İki veya daha fazla değer çatıştığında etik kararları gerekçelendirebilecektir.
      Ders Tanımı Bu ders insan sağlığı ve çevre ilişkisi, sağlığı tehdit eden kirlilik, kimyasallar, gürültü, radyasyonun insan sağlığına etkisi ve sağlık, profesyonellik ve etik değerlerin gelişimi üzerine odaklanacaktır. Etik ve biyoetiğin kapsamı ve yöntemlerine giriş, tıbbi profesyonellik, tıp etiği ve tıp hukukunun temel kavramları ve uygulamaları, seçilmiş vakalar ve anlatılar üzerinden etik analiz ve karar verme, hekimin temel görev ve yükümlülükleri, yarar ve zarar kavramları, gizlilik, rıza, adalet, hekim refahı, hekim-hasta ilişkisinde özgecilik ve empati, hekim kimlikleri ve rollerinin tarihsel olarak değerlendirilmesine giriş ele alınacak diğer konulardır.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      X
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Derse giriş Çevre sorunlarına giriş (Tehlikeler ve riskler) (çevre sorunlarının gelişimi, çevreyi etkileyen sosyal faktörler, ekoloji, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilirlik) DSÖ/ Halk Sağlığı, Sağlığın Çevresel ve Sosyal Belirleyicileri
      2 Ekosistemin bileşenleri ve insan sağlığı üzerindeki etkisi DSÖ/ Halk Sağlığı, Sağlığın Çevresel ve Sosyal Belirleyicileri
      3 Akut ve kronik kirlilik Sağlık personelinin kirlilik yönetimindeki rolü DSÖ/ Halk Sağlığı, Sağlığın Çevresel ve Sosyal Belirleyicileri
      4 Hava kirliliği: Atmosfer ve iklim değişikliği Küresel ısınma ve sera etkisi Ozonun rolü İklim değişikliğinin sonuçları Kentsel kirlilik Hava kirliliği ile ilgili hastalıklar DSÖ/ Halk Sağlığı, Sağlığın Çevresel ve Sosyal Belirleyicileri
      5 Saha çalışması (gezi): Dünyayı Değiştiren Salgınlar DSÖ/ Halk Sağlığı, Sağlığın Çevresel ve Sosyal Belirleyicileri
      6 Toprak ve tarımla ilgili çevresel tehlikeler Pestisitler, gübre DSÖ/ Halk Sağlığı, Sağlığın Çevresel ve Sosyal Belirleyicileri
      7 Su: kirlilik ve kıtlık, ilgili sorunlar Afetlerde su yönetimi DSÖ/ Halk Sağlığı, Sağlığın Çevresel ve Sosyal Belirleyicileri
      8 Enerji kaynakları ve çevre: Radyasyon ve gürültü kirliliği DSÖ/ Halk Sağlığı, Sağlığın Çevresel ve Sosyal Belirleyicileri
      9 Saha çalışması (Gezi): Bölgemizdeki seçilmiş çevre sorunları
      10 Sunumlar (önemli çevre sorunları/kazaları)
      11 İnsan haklarına giriş İnsan hakları ve tıp etiği arasındaki fark Bioethics Core Curriculum Section 2: Study Materials Ethics Education Programme Version 1.0 SHS/EST/EEP/2011/PI/3 UNESCO 2011 http://www.unesco.org/new/en/social-and-human-sciences/themes/bioethics/ethics-education-programme/activities/education al-resources/
      12 Tıbbi Profesyonelliğe Giriş - Profesyonel Kimliğin Geliştirilmesi: "İyi bir hekimin" nitelikleri nelerdir? - Gizli müfredat Breen, K.J., Cordner S.M., Thomson, C.J.H. & Plueckhahn, V.D. (2010). Good Medical Practice: Professionalism, Ethics and Law, 2010, Cambridge University Press. Medical Professionalism – Module 1 (NextGenU.org.tr) Hafferty FW, Franks R. The hidden curriculum, ethics teaching, and the structure of medical education. Acad Med. 1994 Nov;69(11):861-71. doi: 10.1097/00001888-199411000-00001. PMID: 7945681
      13 Etik ve ilgili konulara giriş - Etik nedir? Biyoetik nedir? - Etikte karar verme Beauchamp, T.L. & Childress, J.F. (2019). Principles of Biomedical Ethics (8th ed.). Oxford University Press. Dickenson, D., Huxtable, R. & Parker, M. (2010). The Cambridge Medical Ethics Workbook (2nd ed.). Cambridge University Press. DOI: 10.1017/CBO9780511910098
      14 Tıp Etiğine Giriş - Hekim ve hasta rolleri: Fayda, Zarar, Paternalizm, Özerklik ve Aydınlatılmış Onam - Risk ve açıklama sorularının anlaşılması Beauchamp, T.L. & Childress, J.F. (2019). Principles of Biomedical Ethics (8th ed.). Oxford University Press. Dickenson, D., Huxtable, R. & Parker, M. (2010). The Cambridge Medical Ethics Workbook (2nd ed.). Cambridge University Press. DOI: 10.1017/CBO9780511910098
      15 Tıp Etiğine Giriş - Hasta haklarına giriş de dahil olmak üzere klinisyenin görev ve yükümlülükleri - Hekim-hasta ilişkisi: Hekim ve araştırmacı olarak ikili rol ve gizlilik - Tıbbın hedefleri Beauchamp, T.L. & Childress, J.F. (2019). Principles of Biomedical Ethics (8th ed.). Oxford University Press. Huxtable, R. & Meulen, R.T. (2015). The Voices and Rooms of European Bioethics (1st ed.). Routledge. Dickenson, D., Huxtable, R. & Parker, M. (2010). The Cambridge Medical Ethics Workbook (2nd ed.). Cambridge University Press. DOI: 10.1017/CBO9780511910098
      16 Tıbbi Profesyonelliğe Giriş - Özgecilik ve Hastaların Çıkarlarına Bağlılık - Empati kurma Breen, K.J., Cordner S.M., Thomson, C.J.H. & Plueckhahn, V.D. (2010). Good Medical Practice: Professionalism, Ethics and Law, 2010, Cambridge University Press. Medical Professionalism – Module 1 (NextGenU.org.tr) Dolan, D. The Medical Profession Through History. Perspectives in Medical Humanities, Supplement 1 (August 2021). University of California, Medical Humanities Press. DOI: 10.34947/M7X596
      17 Tıbbi Profesyonelliğe Giriş - Mesleki Kimliğin Gelişimi: Tarihsel Bağlam Breen, K.J., Cordner S.M., Thomson, C.J.H. & Plueckhahn, V.D. (2010). Good Medical Practice: Professionalism, Ethics and Law, 2010, Cambridge University Press. Medical Professionalism – Module 2 (NextGenU.org.tr) Dickenson, D., Huxtable, R. & Parker, M. (2010). The Cambridge Medical Ethics Workbook (2nd ed.). Cambridge University Press. DOI: 10.1017/CBO9780511910098. McCammon, Susan D. & Brody, Howard (2012). How Virtue Ethics Informs Medical Professionalism. HEC Forum 24 (4):257-272.
      18 Ödev teslimi – II (Final)

       

      Ders Kitabı
        1. Bioethics Core Curriculum Section 2: Study Materials Ethics Education Programme Version 1.0  SHS/EST/EEP/2011/PI/3 UNESCO 2011 http://www.unesco.org/new/en/social-and-human-sciences/themes/bioethics/ethics-education-programme/activities/educational-resources/

         

        1. Planetary Health Alliance website

        https://planetaryhealthalliance.org/

        https://planetaryhealthalliance.org/education

        https://planetaryhealthalliance.org/bibliography

        https://www.planetaryhealthalliance.org/clinicians-for-planetary-health

        1. Climate for Health website

        https://climateforhealth.org/resources/

        1. Planetary health: protecting global health on a rapidly changing planet | Dr Sam Myers

        https://www.youtube.com/watch?v=sD5vK1dBQys&feature=youtu.be

        1. Myers. Planetary health: protecting human health on a rapidly changing planet, Lancet, 2017.

        https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lancet/PIIS0140-6736(17)32846-5.pdf

        1. Challenges and opportunities in planetary health for primary care providers, Lancet 2018.

        https://cutt.ly/cw7PBfv

        1. Planetary Health Workshop Topics and Resources

        https://files.visura.co/users/12837/9f6e5f1d2add33fc55b877ee6e274925.pdf

        1. WONCA Planetary Health Declaration

        https://cutt.ly/Kw7Sj4H

        1. Myers. Global Environmental Change: The Threat to Human Health

        http://www.worldwatch.org/system/files/181%20Health%20and%20Environment.pdf

        1. Let’s Talk Health & Climate- Communication Guidance for Health Professionals

        https://climateforhealth.org/wp-content/uploads/sites/2/2018/10/3_letstalk_health_and_climate.pdf

        1. McMichael, et al. Climate change and human health: present and future risks, Lancet, 2006. https://cutt.ly/qw7DhYq
        2. Halk Sağlığı Uzmanları Derneği (HASUDER) Türkiye Sağlık Raporu 2014. Ertem M, Çan G (Eds) HASUDER Yayın No :2014-8.
        3. http://www.unesco.org/new/en/social-and-human-sciences/themes/bioethics/ethics-education-programme/activities/educational-resources/
        4. https://www.youtube.com/watch?v=P7IhwP4yXn8
        5. International classification of impairments, disabilities and handicaps: a manual of classification relating to the consequences of disease. Geneva, World Health Organization, 1980 http://www.who.int/features/factfiles/disability/en/
        6. State Institute of Statistics, Prime Ministry: Turkish Disability Survey 2002. State Institute of Statistics, Printing Division - Ankara, 2009.
        7. Breen, K.J., Cordner S.M., Thomson, C.J.H. & Plueckhahn, V.D. (2010). Good Medical Practice: Professionalism, Ethics and Law, 2010, Cambridge University Press.
        8. Medical Professionalism – Module 1 (NextGenU.org.tr)
        9. Hafferty FW, Franks R. The hidden curriculum, ethics teaching, and the structure of medical education. Acad Med. 1994 Nov;69(11):861-71. doi: 10.1097/00001888-199411000-00001. PMID: 7945681.
        10. Dickenson, D., Huxtable, R. & Parker, M. (2010). The Cambridge Medical Ethics Workbook (2nd ed.). Cambridge University Press. DOI: 10.1017/CBO9780511910098.
        11. Huxtable, R. & Meulen, R.T. (2015). The Voices and Rooms of European Bioethics (1st ed.). Routledge.
        12. Breen, K.J., Cordner S.M., Thomson, C.J.H. & Plueckhahn, V.D. (2010). Good Medical Practice: Professionalism, Ethics and Law, 2010, Cambridge University Press.
        13. Dolan, D. The Medical Profession Through History. Perspectives in Medical      Humanities, Supplement 1 (August 2021). University of California, Medical Humanities Press. DOI: 10.34947/M7X596
        14. Breen, K.J., Cordner S.M., Thomson, C.J.H. & Plueckhahn, V.D. (2010). Good Medical Practice: Professionalism, Ethics and Law, 2010, Cambridge University Press.
        15. Medical Professionalism – Module 2 (NextGenU.org.tr)
        16. McCammon, Susan D. & Brody, Howard (2012). How Virtue Ethics Informs Medical Professionalism. HEC Forum 24 (4):257-272.
      Önerilen Okumalar/Materyaller

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      1
      30
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      30
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      1
      40
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      2
      60
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      40
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 18 x teorik ders saati)
      18
      2
      36
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 18 x uygulama/lab ders saati)
      18
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      14
      2
      28
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      2
      5
      10
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      8
      8
      Proje
      0
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      1
      8
      8
          Toplam
      90

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Hekimlik uygulamalarına yönelik bilgi: Temel ve klinik tıp bilimleri, epidemiyoloji, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. 

      -
      -
      -
      -
      -
      2

      Mesleksel beceride yetkinlik: Mesleğini uygulama için gerekli temel hekimlik becerilerine ve tutuma sahiptir, sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

      -
      -
      -
      -
      -
      3

      Hasta yönetimi: Toplumda öncelikli sağlık sorunları başta olmak üzere, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül, güvenli, güvenilir, adil, ve akılcı- kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. Gerektiğinde diğer sağlık çalışanları ve kurumlardan sevk zincirini gözeterek destek ister.

      -
      -
      -
      -
      -
      4

      Hasta ve çalışan güvenliği: Tanı, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

      -
      -
      -
      -
      -
      5

      Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek mesleksel uygulamalarında değerlendirir. Toplumu bilgilendirerek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

      -
      -
      -
      X
      -
      6

      Bilgi yönetimi ve Araştırma: Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Araştırma yoluyla ürettiği ve bilişim teknolojilerinden uygun şekilde yararlanarak doğru, güvenilir kaynaklardan eriştiği bilgileri, kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini, iyi hekimlik uygulamalarını ve deontoloji ilkelerini dikkate alarak yerine getirir. Etik ikilemleri tanır, analiz ederek karar verebilir.

      -
      -
      X
      -
      -
      8

      Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle ve empatiyle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. Hasta bilgilerinin gizliliğinin korunması ve mahremiyetin korunmasına özen gösterir.

      -
      -
      X
      -
      -
      9

      Sağlık politikaları ve savunuculuk: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir. Sosyal güvenirlik ve yükümlülükler doğrultusunda sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini savunur.

      -
      X
      -
      -
      -
      10

      Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir, sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmetlerini gerçekleştirir.

      X
      -
      -
      -
      -
      11

      Olağandışı durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

      -
      X
      -
      -
      -
      12

      Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, hijyenine, güvenliğine ve görünüşüne önem verir. Sağlığı korumaya yönelik önlemleri,  sağlıklı yaşamın sürdürülmesi için stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. Uygulamalarıyla meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      13

      Değişim yönetimi ve liderlik: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar, bu değişikliklere liderlik edebilecek donanımları kazanır.

      X
      -
      -
      -
      -
      14

      Ekip çalışması: Birlikte çalıştığı sağlık çalışanları ve diğer meslek gruplarıyla olumlu iletişim kurar, etkin geribildirim alma ve verme davranışları gösterir, destekleyici yaklaşımda bulunur, özlük haklarını, görev ve yükümlülüklerini bilir, zamanında ve gereğince yerine getirir, gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.

      -
      X
      -
      -
      -
      15

      İletişim becerileri: Yazılı, sözel ve sözel olmayan iletişimi etkin olarak kullanır.  

      -
      X
      -
      -
      -
      16

      Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak edecek, olası farklılıklarını ve gereksinimlerini gözetecek şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar ve gerekli bilgilendirmeyi yapar.

      -
      -
      -
      -
      -
      17

      Yaşam boyu öğrenme: Özdeğerlendirme yaklaşımlarını kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar, öğrenme gereksinimini belirleyerek ve kendi öğrenme sürecini düzenleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

      X
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

      14 Mart Tıp Bayramında öğrenci temsilcilerimizle Atamız ve Tıbbiyeli Hikmet anıtını ziyaret ettik. ...

      Devamı
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek

       Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu’nun “Planetary Health and Shaping Sustainable Healthcare Systems” başlıklı açılış konuşmasıyla başlayan konferansa, WHO, YHO, ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi

      Türkiye’de sağlık hizmetlerinde hasta odaklı yaklaşımıyla fark yaratan İEÜ Medical Point Hastanesi, Uluslararası Stratejik Sağlık Araştırmaları Merkezi (USSAM) tarafından verilen ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gül Akdoğan, uluslararası alanda önemli bir göreve seçildi.  ...

      İlgili SKA:
      4
      Devamı
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’ndeki eğitimlerini başarıyla tamamlayan 59 genç hekim, diplomalarına kavuştu. ...

      Devamı
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri

      Portekiz'in Minho Üniversitesi'nden Dr. Hugo Leita Santos Almeida, Erasmus+ Öğretim Hareketliliği kapsamında tıp fakültemizi ziyaret etmiştir. Araştırma alanı "ağrının nörofizyolojisi" ...

      Devamı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı

      Craiova Tıp ve Eczacılık Üniversitesi’nden Erasmus+ ders verme hareketliliği çerçevesinde 29 Nisan-4 Mayıs 2024 tarihlerinde konuklarımızı ağırladık. ...

      Devamı
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor

      Prag Charles Üniversitesi Birinci Tıp Fakültesi Tıpsal Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü öğretim üyesi Doç. Dr. Ivan Sebesta, Erasmus+  Ders ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU