Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Ekonomi Lisansüstü Programları
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Hukuk Lisansüstü Programları
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezli)(Türkçe)
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Kamu Hukuku Doktora Programı
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Doktora Programı
      • İletişim Lisansüstü Programları
        • Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
        • Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)
      • İşletme Lisansüstü Programları
        • İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)
        • İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • İşletme (Doktora)
        • Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
      • Lojistik Yönetimi Lisansüstü Programları
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Matematik Lisansüstü Programları
        • Uygulamalı Matematik ve İstatistik (Doktora)
      • Mimarlık Lisansüstü Programları
        • Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Mühendislik Lisansüstü Programları
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Bilgisayar Mühendisliği (Doktora)
        • Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans (Tezsiz)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)
        • Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
      • Psikoloji Lisansüstü Programları
        • Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Deneysel Psikoloji Doktora Programı
        • Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Sağlık Lisansüstü Programları
        • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
      • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisansüstü Programları
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
      • Sürdürülebilir Enerji Lisansüstü Programları
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Tasarım Çalışmaları Lisansüstü Programları
        • Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
      • Yabancı Diller Lisansüstü Programları
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      TIP FAKÜLTESİ

      Tıp

      Menu
      • Ana Sayfa
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Hakkımızda
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
      • Eğitim
        • Eğitim İş Birliklerimiz
        • Program Bileşenleri
        • Öğretim Programı
        • Ölçme ve Değerlendirme
        • Eğitim Ortamı
        • Araştırma Eğitimi
        • Elektronik Öğrenme
        • Staj Rehberi
        • Uluslararasılaşma
          • Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü
          • Erasmus + Değişim Programi Uygulama Kilavuzu
        • Kariyer Olanakları
      • Araştırma
        • Tıp Eğitimi Boyunca Araştırma
        • Bilimsel Ağımız
        • Araştırma Laboratuvarları
          • Islak Laborauvar Randevu
        • Etik Kurullar
      • Yönetmelik ve Yönerge
        • Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği
        • Yurt Yönergesi
        • Akademik Danışmanlık Yönergesi
        • Öğrenci Konseyi Yönergesi
        • Öğrenci Klüpleri Yönergesi
        • Öğrenci Sağlık İşleri ve Sağlık Raporları Yönergesi
        • Önlisans ve Lisans Programları Burs ve İndirim Yönergesi
        • Öğretme ve Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi (Ekoeğitim) Yönetmeliği
      • Usul ve Esaslar Rehberler
        • Tıp Fakülesi İntörn Eğitim ve Çalışma Usül ve Esasları
        • Tıp Fakültesi Klinik Dönemler İçin Öğrenci Kılık Kıyafet Usul ve Esaslar
        • Formlar
        • Önlisans ve Lisans Programları Uygulamalı Eğitimler Usul ve Esasları
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Duyurular
      • Tüm Haberler

      CCS 502 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Duyu Sistemi Hastalıkları
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      CCS 502
      Güz/Bahar
      14
      18
      14
      14

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
      Soru & Cevap
      Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Prof. Dr. Erdem EREN
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Doç. Dr. Hande Çeliker Ataberk
      • Doç. Dr. Sıla ŞEREMET UYSAL
      • Dr. Öğr. Üyesi Ceyda TARHAN
      • Dr. Öğr. Üyesi Hüsnü HACI
      • Dr. Öğr. Üyesi Murat EĞRİLMEZ
      • Prof. Dr. Erdem EREN
      • Prof. Dr. Sait EĞRİLMEZ
      • Prof. Dr. Semih TATLICAN
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Öğrencilerin Kulak Burun Boğaz (KBB), dermatoloji, göz hastalıkları ve plastik cerrahi alanındaki hastalıkları ile ilişkili durumlarda bütüncül bir yaklaşımla koruyucu hekimlik ilkelerini tanımlayabilme, kapsamlı öykü alabilme ve sistematik fizik inceleme yapabilme, ön tanı/tanılara uygun akılcı tanısal tetkikleri planlayabilme, seçilmiş tanısal işlemler için örnek alabilme, bütüncül tedavi planı oluşturabilme, birinci basamakta yönetimi mümkün durumlar için hasta-merkezli tedavi ilkelerini planlayıp uygulayabilme becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. Hastaya biyopsikososyal bütünlük içinde yaklaşması, klinik karar verme süreçlerini uygularken kritik düşünme ve klinik akıl yürütme ilkelerine uygun kararlar vermesi, etik ve yasal sorumluluklarının bilincinde olması beklenmektedir.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Birinci basamakta sıklıkla karşılaşılan hastalıkların epidemiyolojisi, klinikleri, tanı ve yönetimindeki temel ilke ve yaklaşımları açıklayabilecektir.
      • Klinik durumlar/sorunlar hakkında güvenilir bilgi kaynaklarına erişim, erişilen bilgileri değerlendirmek için kanıta dayalı tıbbi araçlar kullanmak ve elde edilen bilgileri hastanın durumu ile ilişkilendirebilecektir
      • Uygun iletişim ilkelerine uygun olarak hastalardan uygun ve rehberli öykü alma ve fizik muayene yapabilecektir
      • Bu staj için atanan semptomlarla başvuran hastalar için ayırıcı tanı sıralayabilecektir
      • Tanı yöntemlerinin etkinliğini, maliyet etkinliğini, olası erken ve geç yan etkilerini ve ayırıcı tanıya uygunluğunu kanıta dayalı olarak değerlendirebilecektir..
      • Acil ve acil olmayan durumları ayırt edebilecektir.
      • Belirlenen küçük tıbbi müdahale ve uygulamaları uygulama ve yorumlama bilgi ve becerisini gösterebilecektir..
      • Kanıta dayalı tıbbi yaklaşımla klinik ve acil durumlarda hastalara yönelik farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini belirleyebilecektir..
      • Risk değerlendirmesi yaparak önlem alabilecektir.
      • Biyoetik ilkelere ve hekimlerin yasal sorumluluklarına göre hastalara yönelik yönetim planlarını yapar.
      • Özel uzmanlık gerektiren hastalıkları ayırt ederek konsültasyon ihtiyacını ve gerektiğinde sevk endikasyonlarını belirleyebilecektir
      • Sağlık perspektifinin sosyal belirleyicileri aracılığıyla bireysel, toplumsal ve ekosistem düzeyindeki sağlık olaylarını açıklar ve kişisel yaşamında bu bakış açısına uygun örnek davranışlar sergileyebilecektir.
      • Sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi için kontrol, tarama ve bağışıklama programlarının hedef kitlesini, yöntemini ve uygulama stratejilerini tanımlayabilecektir
      • Sık görülen hastalıkların risk faktörlerini ve sosyal belirleyicilerini hasta bağlamında tanımlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı önleme/çözüm önerileri oluşturabilecektir..
      • Görev aldığı ekibin çalışmalarına etkin bir üyesi olarak katkıda bulunabilecektir
      • Birlikte çalıştığı kişilerle açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir.
      • Hasta ve hasta yakınları ile uygun dil kullanarak açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir
      • Hastayı güvence altına alan, sözlü olarak sunan ve hastaları güvenli ve etkili bir şekilde teslim eden doğru ve uygun hasta kayıtları oluşturabilecektir
      • Profesyonel performansını belirlemek ve geliştirmek için refleksiyon yaklaşımını kullanabilecektir.
      Ders Tanımı Bu staj programı, birinci basamak sağlık hizmetlerinde sıkça karşılaşılan Kulak Burun Boğaz (KBB), dermatoloji, göz hastalıkları ve plastik cerrahi alanlarındaki hastalıkların epidemiyolojisi, klinikleri, tanı ve yönetiminde temel ilke ve yaklaşımların öğrenilmesini amaçlamaktadır. Öğrenciler, KBB muayeneleri ve tedavilerinden, dermatolojik değerlendirme ve cilt lezyonlarının yönetimine, göz hastalıklarının tanı ve tedavisinden, plastik cerrahi ve rekonstrüktif işlemlere kadar geniş bir yelpazede pratik bilgi ve beceri kazanacaklardır. Staj süresince, hastaların sağlık durumlarını değerlendirirken güvenilir bilgi kaynaklarına erişmeyi, kanıta dayalı tıbbi araçları kullanmayı ve elde edilen bilgileri hastanın durumu ile ilişkilendirmeyi öğreneceklerdir. Farklı tanı yöntemlerinin etkinliği, maliyet etkinliği ve potansiyel yan etkilerini değerlendirme, acil durumlar ile acil olmayan durumları ayırt edebilme yetenekleri de bu stajın önemli bir parçası olacaktır. Bu staj, öğrencilere klinik ve acil durumlarda hastalık yönetimini deneyimleme ve multidisipliner bir yaklaşımla çeşitli tıbbi alanlarda yetkinlik kazanma fırsatı sunacaktır.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      X
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 • Kulak, Burun ve Boğaz anatomisi • Kulak Burun Boğaz muayene yöntemleri • Yardımcı tanı yöntemleri ve odyolojik testler • Gezegen sağlığı • Burun-sinüs kanser dışı hastalıklar ve burun tıkanıklığı • Farinks, Waldeyer halkası ve larenks kanser dışı hastalıklar Jacob A. David. Current Practice Guidelines in Primary Care 2020, Chapter 28: Disorders of the Head, Eye, Ear, Nose, and Throat
      2 • Orta kulak hastalıkları • Periferik yüz felci • Kulak kepçesi ve dış kulak yolu hastalıkları • Koklear hastalıklar ve işitme kaybı • Vestibüler sistem hastalıkları ve baş dönmesi • KBB acilleri ve burun kanaması Jacob A. David. Current Practice Guidelines in Primary Care 2020, Chapter 28: Disorders of the Head, Eye, Ear, Nose, and Throat.
      3 • Üst solunum yolu tıkanıklıkları ve müdahaleleri • Horlama ve OSAS • Tükürük bezi hastalıkları • Rasyonel ilaç kullanımı ve reçeteleme • Baş ve boyun kanserleri ve boyundaki kitleye yaklaşım Jacob A. David. Current Practice Guidelines in Primary Care 2020, Chapter 28: Disorders of the Head, Eye, Ear, Nose, and Throat.,
      4 • Oftalmolojik muayene • Göz anatomisi • Orbital hastalıklar • Göz kapağı hastalıkları • Konjonktival bozukluklar • Gözyaşı sistemi hastalıkları • Glokom • Nöro-oftalmoloji ve pupil Richard P. Usatine, Mindy A. Smith, E.J. MayeRichard P. Usatine, Mindy A. Smith, E.J. Mayeaux, Jr., Heidi S. Chumley, The Color Atlas and Synopsis of Family Medicine, 3ed. Part IV: Ophtalmology,
      5 • Pediatrik oftalmoloji • Şaşılık • Kırılma kusurları • Lens ve kornea hastalıkları • Retinal damar hastalıkları • Oftalmolojik aciller ve travma • Oftalmolojide kullanılan ilaçlar • Makula hastalıkları • Üveit • Kırmızı göz Richard P. Usatine, Mindy A. Smith, E.J. Mayeaux, Jr., Heidi S. Chumley, The Color Atlas and Synopsis of Family Medicine, 3ed. Part IV: Ophtalmology,
      6 • Deri yapısı ve deri lezyonları • Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar • Dermatit (atopik, temas, seboreik ve bebek bezi) • Akne vulgaris/rozasea • Alopesi ve vitiligo • Behçet hastalığı • Döküntülü enfeksiyon hastalıkları (viral ve bakteriyel) • Cilt mantar hastalıkları • Deri tümörleri Sewon Kang, Masayuki Amagai, Anna L. Bruckner, Alexander H. Enk, David J. Margolis, Amy J. McMichael, Jeffrey S. Orringer. Fitzpatrick's Dermatology, 9e, 2019.
      7 • Eritematöz pullu hastalıklar (sedef, lichen planus ve pitriyazis rosea) • Bağ dokusu hastalıklarında cilt bulguları • Cilt tüberkülozu • Leishmaniasis ve şarbon • Cilt parazit hastalıkları • Ürtiker, alerjik reaksiyonlar, anafilaksi ve ilaç döküntüleri • Sarkoidoz ve reaktif eritem • Büllöz hastalıklar • Bakteriyel cilt enfeksiyonları Sewon Kang, Masayuki Amagai, Anna L. Bruckner, Alexander H. Enk, David J. Margolis, Amy J. McMichael, Jeffrey S. Orringer. Fitzpatrick's Dermatology, 9e, 2019
      8 • Yanık fizyopatolojisi ve tedavisi • Plastik cerrahide greft-flap uygulamaları • Deri tümörlerinin tedavisi • Kronik yaralar ve tedavileri • Maksillofasiyal yaralanmalar ve tedavisi • El yaralanmaları ve muayenesi • Konjenital anomaliler Schwartz's Principles of Surgery, 11ed, 2019. Chapter 45: Plastic and Reconstructive Surgery, Rajiv Y. Chandawarkar; Michael J. Miller; Brian C. Kellogg; Steven A. Schulz; Ian L. Valerio; Richard E. Kirschner.
      9 • Mikrocerrahi ve replantasyon • Estetik cerrahi • Minimal invaziv estetik işlemler • Plastik cerrahiye giriş ve temel prensipler • Yara iyileşmesi ve yara tedavisi Schwartz's Principles of Surgery, 11ed, 2019. Chapter 45: Plastic and Reconstructive Surgery, Rajiv Y. Chandawarkar; Michael J. Miller; Brian C. Kellogg; Steven A. Schulz; Ian L. Valerio; Richard E. Kirschner.

       

      Ders Kitabı
      1. •           Sewon Kang, Masayuki Amagai, Anna L. Bruckner, Alexander H. Enk, David J. Margolis, Amy J. McMichael, Jeffrey S. Orringer. Fitzpatrick's Dermatology, 9e, 2019. McGraw-Hill Education, ISBN 978-0-07-183779-8

        •           Jacob A. David. Current Practice Guidelines in Primary Care 2020, Chapter 28: Disorders of the Head, Eye, Ear, Nose, and Throat. McGraw-Hill Education, ISBN 978-1-260-46984-4 https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?sectionid=246304016&bookid=2866&Resultclick=2

        •           Richard P. Usatine, Mindy A. Smith, E.J. Mayeaux, Jr., Heidi S. Chumley, The Color Atlas and Synopsis of Family Medicine, 3ed. Part IV: Ophtalmology, Part V: Ear, Nose and Throat. 2019, McGraw-Hill Education, ISBN 978-1-259-86204-5, https://accessmedicine.mhmedical.com/book.aspx?bookid=2547#206776116

        •           Schwartz's Principles of Surgery, 11ed, 2019. Chapter 45: Plastic and Reconstructive Surgery, Rajiv Y. Chandawarkar; Michael J. Miller; Brian C. Kellogg; Steven A. Schulz; Ian L. Valerio; Richard E. Kirschner. ISBN 978-1-259-83535-3; McGraw-Hill Education, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?sectionid=216217749&bookid=2576&Resultclick=2
      Önerilen Okumalar/Materyaller

      •            Anne Sydor and Christina M. Thomas. Clinical Dermatology, The McGraw-Hill Companies, 2013, ISBN 978-0-07-176915-0

      •               William W. Hay Jr.; Myron J. Levin; Mark J. Abzug; Maya Bunik. Current Diagnosis and Treatment: Pediatrics 2020-21, 25th ed, Chapter 18: Ear, Nose, & Throat. Patricia J. Yoon; Melissa A. Scholes; Brian W. Herrmann. McGraw-Hill Education, ISBN 978-1-260-45782-7 https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=2815&sectionid=244260113

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      1
      10
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      1
      30
      Ödev
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      1
      20
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      1
      40
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      30
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      3
      70
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati)
      9
      14
      126
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati)
      9
      18
      162
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      9
      8
      72
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      1
      20
      20
      Ödev
      0
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      0
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      1
      20
      20
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      1
      20
      20
          Toplam
      420

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Hekimlik uygulamalarına yönelik bilgi: Temel ve klinik tıp bilimleri, epidemiyoloji, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. 

      -
      -
      -
      -
      X
      2

      Mesleksel beceride yetkinlik: Mesleğini uygulama için gerekli temel hekimlik becerilerine ve tutuma sahiptir, sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

      -
      -
      -
      X
      -
      3

      Hasta yönetimi: Toplumda öncelikli sağlık sorunları başta olmak üzere, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül, güvenli, güvenilir, adil, ve akılcı- kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. Gerektiğinde diğer sağlık çalışanları ve kurumlardan sevk zincirini gözeterek destek ister.

      -
      -
      -
      X
      -
      4

      Hasta ve çalışan güvenliği: Tanı, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

      -
      -
      -
      -
      X
      5

      Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek mesleksel uygulamalarında değerlendirir. Toplumu bilgilendirerek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

      -
      -
      -
      X
      -
      6

      Bilgi yönetimi ve Araştırma: Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Araştırma yoluyla ürettiği ve bilişim teknolojilerinden uygun şekilde yararlanarak doğru, güvenilir kaynaklardan eriştiği bilgileri, kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

      -
      -
      -
      X
      -
      7

      Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini, iyi hekimlik uygulamalarını ve deontoloji ilkelerini dikkate alarak yerine getirir. Etik ikilemleri tanır, analiz ederek karar verebilir.

      -
      -
      -
      X
      -
      8

      Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle ve empatiyle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. Hasta bilgilerinin gizliliğinin korunması ve mahremiyetin korunmasına özen gösterir.

      -
      -
      -
      -
      X
      9

      Sağlık politikaları ve savunuculuk: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir. Sosyal güvenirlik ve yükümlülükler doğrultusunda sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini savunur.

      -
      -
      -
      X
      -
      10

      Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir, sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmetlerini gerçekleştirir.

      -
      -
      -
      X
      -
      11

      Olağandışı durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

      X
      -
      -
      -
      -
      12

      Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, hijyenine, güvenliğine ve görünüşüne önem verir. Sağlığı korumaya yönelik önlemleri,  sağlıklı yaşamın sürdürülmesi için stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. Uygulamalarıyla meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

      -
      X
      -
      -
      -
      13

      Değişim yönetimi ve liderlik: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar, bu değişikliklere liderlik edebilecek donanımları kazanır.

      X
      -
      -
      -
      -
      14

      Ekip çalışması: Birlikte çalıştığı sağlık çalışanları ve diğer meslek gruplarıyla olumlu iletişim kurar, etkin geribildirim alma ve verme davranışları gösterir, destekleyici yaklaşımda bulunur, özlük haklarını, görev ve yükümlülüklerini bilir, zamanında ve gereğince yerine getirir, gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.

      -
      -
      -
      X
      -
      15

      İletişim becerileri: Yazılı, sözel ve sözel olmayan iletişimi etkin olarak kullanır.  

      -
      -
      -
      -
      X
      16

      Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak edecek, olası farklılıklarını ve gereksinimlerini gözetecek şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar ve gerekli bilgilendirmeyi yapar.

      -
      -
      -
      X
      -
      17

      Yaşam boyu öğrenme: Özdeğerlendirme yaklaşımlarını kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar, öğrenme gereksinimini belirleyerek ve kendi öğrenme sürecini düzenleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

      -
      -
      -
      -
      X

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

      14 Mart Tıp Bayramında öğrenci temsilcilerimizle Atamız ve Tıbbiyeli Hikmet anıtını ziyaret ettik. ...

      Devamı
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek

       Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu’nun “Planetary Health and Shaping Sustainable Healthcare Systems” başlıklı açılış konuşmasıyla başlayan konferansa, WHO, YHO, ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi

      Türkiye’de sağlık hizmetlerinde hasta odaklı yaklaşımıyla fark yaratan İEÜ Medical Point Hastanesi, Uluslararası Stratejik Sağlık Araştırmaları Merkezi (USSAM) tarafından verilen ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gül Akdoğan, uluslararası alanda önemli bir göreve seçildi.  ...

      İlgili SKA:
      4
      Devamı
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’ndeki eğitimlerini başarıyla tamamlayan 59 genç hekim, diplomalarına kavuştu. ...

      Devamı
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri

      Portekiz'in Minho Üniversitesi'nden Dr. Hugo Leita Santos Almeida, Erasmus+ Öğretim Hareketliliği kapsamında tıp fakültemizi ziyaret etmiştir. Araştırma alanı "ağrının nörofizyolojisi" ...

      Devamı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı

      Craiova Tıp ve Eczacılık Üniversitesi’nden Erasmus+ ders verme hareketliliği çerçevesinde 29 Nisan-4 Mayıs 2024 tarihlerinde konuklarımızı ağırladık. ...

      Devamı
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor

      Prag Charles Üniversitesi Birinci Tıp Fakültesi Tıpsal Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü öğretim üyesi Doç. Dr. Ivan Sebesta, Erasmus+  Ders ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU