Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
      • Ekonomi Lisansüstü Programları
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Hukuk Lisansüstü Programları
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezli)(Türkçe)
        • Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Kamu Hukuku Doktora Programı
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) (Türkçe)
        • Özel Hukuk Doktora Programı
      • İletişim Lisansüstü Programları
        • Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
        • Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)
      • İşletme Lisansüstü Programları
        • İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)
        • İşletme (MBA) Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • İşletme (Doktora)
        • Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
      • Lojistik Yönetimi Lisansüstü Programları
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Matematik Lisansüstü Programları
        • Uygulamalı Matematik ve İstatistik (Doktora)
      • Mimarlık Lisansüstü Programları
        • Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Mühendislik Lisansüstü Programları
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Bilgisayar Mühendisliği (Doktora)
        • Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans (Tezsiz)
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)
        • Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
      • Psikoloji Lisansüstü Programları
        • Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Deneysel Psikoloji Doktora Programı
        • Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
      • Sağlık Lisansüstü Programları
        • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
      • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisansüstü Programları
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
      • Sürdürülebilir Enerji Lisansüstü Programları
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
      • Tasarım Çalışmaları Lisansüstü Programları
        • Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
      • Yabancı Diller Lisansüstü Programları
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
        • İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      TIP FAKÜLTESİ

      Tıp

      Menu
      • Ana Sayfa
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Hakkımızda
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
      • Eğitim
        • Eğitim İş Birliklerimiz
        • Program Bileşenleri
        • Öğretim Programı
        • Ölçme ve Değerlendirme
        • Eğitim Ortamı
        • Araştırma Eğitimi
        • Elektronik Öğrenme
        • Staj Rehberi
        • Uluslararasılaşma
          • Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü
          • Erasmus + Değişim Programi Uygulama Kilavuzu
        • Kariyer Olanakları
      • Araştırma
        • Tıp Eğitimi Boyunca Araştırma
        • Bilimsel Ağımız
        • Araştırma Laboratuvarları
          • Islak Laborauvar Randevu
        • Etik Kurullar
      • Yönetmelik ve Yönerge
        • Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği
        • Yurt Yönergesi
        • Akademik Danışmanlık Yönergesi
        • Öğrenci Konseyi Yönergesi
        • Öğrenci Klüpleri Yönergesi
        • Öğrenci Sağlık İşleri ve Sağlık Raporları Yönergesi
        • Önlisans ve Lisans Programları Burs ve İndirim Yönergesi
        • Öğretme ve Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi (Ekoeğitim) Yönetmeliği
      • Usul ve Esaslar Rehberler
        • Tıp Fakülesi İntörn Eğitim ve Çalışma Usül ve Esasları
        • Tıp Fakültesi Klinik Dönemler İçin Öğrenci Kılık Kıyafet Usul ve Esaslar
        • Formlar
        • Önlisans ve Lisans Programları Uygulamalı Eğitimler Usul ve Esasları
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Duyurular
      • Tüm Haberler

      CCS 403 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      İç Hastalıkları
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      CCS 403
      Güz/Bahar
      14
      16
      13
      13

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Olgu / Vaka çalışması
      Anlatım / Sunum
      Saha Çalışması / Uygulama
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Doç. Dr. Samet KARAHAN
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Doç. Dr. Cenk GÖKALP
      • Doç. Dr. Samet KARAHAN
      • Dr. Öğr. Üyesi Ali SAKLAMAZ
      • Dr. Öğr. Üyesi Celal ACAR
      • Dr. Öğr. Üyesi Elif BARIŞ
      • Dr. Öğr. Üyesi Gürkan GÜNER
      • Öğr. Gör. Dr. Özcan Çiftçi
      • Prof. Dr. Ahmet Ömer ÖZÜTEMİZ
      • Prof. Dr. Çağatay ARSLAN
      • Prof. Dr. Füsun GEDİZ
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Öğrencilerin bu staj kapsamındaki hastalıkların (iç hastalıkları, hematoloji, romatoloji, gastroenteroloji, endokrinoloji, nefroloji, onkoloji ve alerji-immünoloji) tanı ve tedavisinde klinik akıl yürütme yaklaşımını kullanma becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır. Bu hastalıklardan korunma, bireysel düzeyde yaşam tarzı tıbbı, toplum düzeyinde sosyal yönelimli sağlık (SOH) ve sağlık sistemleri/politikaları düzeyinde gezegen sağlığı/halk sağlığı perspektifleri içinde ele alınacaktır.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Birinci basamakta sıkça karşılaşılan hastalıkların epidemiyolojisi, klinikleri, tanı ve yönetiminde temel ilke ve yaklaşımları açıklayabilecektir.
      • Klinik durumlar/sorunlar hakkında güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşıp,, ulaşılan bilgileri değerlendirmek için kanıta dayalı tıbbi araçları kullanarak elde edilen bilgileri hastanın durumu ile ilişkilendirebilecektir.
      • İletişim ilkelerine uygun olarak hastalardan yerinde ve yönlendirilmiş öykü alıp fizik muayene yapabilecektir.
      • Seçilmiş semptomlarla başvuran hastalar için sıralanmış ayırıcı tanı yapabilecektir
      • Tanı yöntemlerinin etkinliğini, maliyet etkinliğini, olası erken ve geç yan etkilerini ve ayırıcı tanıya uygunluğunu kanıta dayalı bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.
      • Acil ve acil olmayan durumları ayırt edebilecektir.
      • Belirlenen küçük tıbbi müdahale ve işlemleri uygulama ve yorumlama bilgi ve becerilerini gösterebilecektir.
      • Kanıta dayalı bir tıbbi yaklaşımla klinik ve acil durumlarda hastalar için farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini belirleyebilecektir.
      • Risk değerlendirmesi yaparak önlem alabilecektir.
      • Biyoetik ilkelere ve hekimlerin yasal sorumluluklarına uygun olarak hastalar için yönetim planları oluşturabilecektir.
      • Özel uzmanlık gerektiren hastalıkları ayırt ederek gerektiğinde konsültasyon ve sevk endikasyonlarına duyulan ihtiyacı belirleyebilecektir.
      • Bireysel, sosyal ve ekosistem düzeyindeki sağlık olaylarını sağlığın sosyal belirleyicileri perpektifinden açıklacak ve kişisel yaşamında bu bakış açısına uygun örnek davranışlar gösterebilecektir.
      • Sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi için kontrol, tarama ve bağışıklama programlarının hedef popülasyonunu, yöntem ve uygulama stratejilerini tanımlayabilecektir.
      • Yaygın hastalıkların risk faktörlerini ve sosyal belirleyicilerini hasta bağlamında tanımlayarak bunlar için kanıta dayalı önleme/çözüm önerileri oluşturabilecektir.
      • Etkin bir üye olarak ekibin çalışmalarına katkıda bulunabilecektir.
      • Birlikte çalıştığı kişilerle açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir.
      • Hastalar ve hasta yakınları ile uygun bir dil kullanarak açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir.
      • Güvenli, doğru ve makul hasta kayıtları oluşturacak, sunabilecek ve hastaları güvenli ve etkili bir şekilde devredebilecektir.
      • Mesleki performansını belirlemek ve geliştirmek için yansıtıcı yaklaşımlar kullanabilecektir.
      Ders Tanımı 4. sınıfların iç hastalıkları staj döneminde, öğrenciler iç hastalıkları ana branşı içinde toplumda sık görülen ve sık karşılaşabilecekleri hastalıkların semptomlarını, ayırıcı tanılarını yapıp en temel tedavileri bilme becerilerini kazanmaları amaçlanmıştır. Dahiliye ana branşının bir çok üst ihtisasları içermesi nedeniyle her branş için kazanımlar ayrı ayrı aşağıda belirtilmiştir. Endokrinoloji Bilim Dalında; Ağızda kuruma, çok idrara çıkma, kilo kaybı, çarpıntı, ellerde titreme, boyunda şişlik/ağrı, halsizlik, yorgunluk, hirsutism, adet düzensizliği, infertilite, impotans, galaktore, proksimal kas güçsüzlüğü, el/ayaklarda kramp, kasılma, ayaklarda üşüme/uyuşma/hissizlik, hipertansiyon gibi semptomları tanıması ve diabetes mellitus, tiroid, hipofiz, adrenal, gonad hastalıklarının ayırıcı tanısı ve uygun tedavi becerilerinin kazanılması beklenmektedir. Gastroenteroloji Bilim Dalında; Ağız kokusu, bulantı/kusma, dispepsi, diyare, gastroösofagial reflü, hematokezya, melana/hematemez, hepatosplenomegali, kabızlık, karın ağrısı, karında kitle, sarılık, yutma güçlüğü, anemi gibi semptomları tanıması ve özofagus, mide, bağırsak, karaciğer, pankreas hastalıklarında ayırıcı tanı ve uygun tedavi becerilerinin kazanılması beklenmektedir. Hematoloji Bilim Dalında; Anemi, nötropenik ateş, baş ağrısı, boyunda kitle, lenfadenopati, burun kanaması, hematüri, hepatosplenomegali, karında kitle ve sarılık gibi semptomları tanıması ve anemi, lösemi, lenfoma hastalıklarında ayırıcı tanı ve uygun tedavi becerilerinin kazanılması beklenmektedir. Romatoloji Bilim Dalında; Eklem ağrısı, eklem şişliği, hareket kısıtlılığı, deri döküntüleri, mekanik/inflamatuar bel ağrısı, bağ doku hastalıklarının semptomlarının tanınması, artrit, osteoartrit, vaskülit hastalıklarında ayırıcı tanı ve uygun tedavi becerilerinin kazanılması beklenmektedir. Nefroloji Bilim Dalında; Hematüri, hipertansiyon, idrar renk değişiklikleri, ödem, pollaküri, kreatinin/üre yüksekliği, idrar yapamama gibi semptomları tanıması ve akut ve kronik böbrek yetmezliğinde, glomerulonefrit, primer ve sekonder hipertansiyonlarda ayırıcı tanı ve uygun tedavi becerilerinin kazanılması beklenmektedir. Onkoloji Bilim Dalında; Memede kitle, karında kitle gibi semptomları tanıması ve meme, akciğer, sindirim sistemi, prostat kanserlerinde temel yaklaşım ve özellikle onkolojik aciller ayırıcı tanısı ve uygun tedavi becerilerinin kazanılması beklenmektedir. İmmünoloji ve Allerji Bilim Dalında; Deri döküntüleri, kaşıntı, nefes almada zorluk, deride ani şişlik gibi semptomları tanıması ve ürtiker, ilaç ve besin allerjileri, anjioödem, anafilakside ayırıcı tanı ve uygun tedavi becerilerinin kazanılması beklenmektedir.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      X
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 HEMATOLOJİ Hematolojik hastanın genel değerlendirmesi ve fizik muayenesi LAP'li hastaya yaklaşım Anemili hastaya yaklaşım Lökositozlu ve lökopenili hastaya yaklaşım Kanama bozukluğu olan hastalara yaklaşım Trombofili Kan transfüzyonu ilkeleri ROMATOLOJİ Romatolojik hastalıklara genel bakış ve lokomotor sistem ağrısına yaklaşım Romatizmal hastalıklarda tanı testleri ve tedavi Bağ dokusu hastalıkları 1. H. Franklin Bunn,161 - Approach to the Anemias,Editor(s): Lee Goldman, Andrew I. Schafer,Goldman's Cecil Medicine (Twenty Fourth Edition),W.B. Saunders,2012,Pages 1031-1039, ISBN 9781437716047,https://doi.org/10.1016/B978-1-4377-1604-7.00161-5.(https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9781437716047001615) 2. James O. Armitage,171 - Approach to the Patient With Lymphadenopathy and Splenomegaly,Editor(s): Lee Goldman, Andrew I. Schafer,Goldman's Cecil Medicine (Twenty Fourth Edition),W.B. Saunders,2012,Pages 1107-1111,ISBN 9781437716047,https://doi.org/10.1016/B978-1-4377-1604-7.00171-8. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9781437716047001718) 3. Nancy Berliner,170 - Leukocytosis and Leukopenia,Editor(s): Lee Goldman, Andrew I. Schafer,Goldman's Cecil Medicine (Twenty Fourth Edition),W.B. Saunders,2012,Pages 1098-1106,ISBN 9781437716047,https://doi.org/10.1016/B978-1-4377-1604-7.00170-6.(https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9781437716047001706) 4. Andrew I. Schafer,174 - Approach to the Patient with Bleeding and Thrombosis,Editor(s): Lee Goldman, Andrew I. Schafer,Goldman's Cecil Medicine (Twenty Fourth Edition), W.B. Saunders,2012,Pages 1121-1124,ISBN 9781437716047,https://doi.org/10.1016/B978-1-4377-1604-7.00174-3. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9781437716047001743) 5. Tiberghien P, & Garraud O, & Chiaroni J (2022). Transfusion therapy and biology. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263545649 1. Cush JJ. Approach to Articular and Musculoskeletal Disorders. In: Loscalzo J, Fauci A, Kasper D, Hauser S, Longo D, Jameson J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education; 2022. Accessed August 14, 2024. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265439006 2. Wener M.H. (2021). Laboratory testing. Stone J.H.(Ed.), Current Diagnosis & Treatment: Rheumatology, 4e. McGraw Hill. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3017§ionid=253713713 3. Lanata C.M., & Criswell L.A., & Chung S.A. (2021). Genetics & genetic testing in rheumatology. Stone J.H.(Ed.), Current Diagnosis & Treatment: Rheumatology, 4e. McGraw Hill. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3017§ionid=253718378 4. Kamath R.S., & Huang A.J. (2021). Musculoskeletal magnetic resonance imaging. Stone J.H.(Ed.), Current Diagnosis & Treatment: Rheumatology, 4e. McGraw Hill. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3017§ionid=253718251 5. Kohler M.J. (2021). Musculoskeletal ultrasound in rheumatology. Stone J.H.(Ed.), Current Diagnosis & Treatment: Rheumatology, 4e. McGraw Hill. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3017§ionid=253718291
      2 HEMATOLOJİ Akut ve kronik lösemi B ve T hücreli lenfomalar Plazma hücre hastalığı Kemik iliği yetmezliği Hematopoetik kök hücre nakli Miyelodisplastik sendrom Kronik miyeloproliferatif hastalıklar ROMATOLOJİ Vaskülit ve Behçet hastalığı-1 Vaskülit ve Behçet hastalığı-2 Polimiyalji romatizması Gut hastalığı Ailesel Akdeniz ateşi Spondiloartrit Blum W (2022). Acute myeloid leukemia. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264134214 1. Kantarjian H, & Jabbour E, & Cortes J (2022). Chronic myeloid leukemia. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263545448 2. Hoelzer D (2022). Acute lymphoid leukemia. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264134276 3. Woyach J.A., & Byrd J.C. (2022). Chronic lymphocytic leukemia. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264134378 4. Jacobson C.A., & Longo D.L. (2022). Non-hodgkin’s lymphoma. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263545496 5. Jacobson C.A., & Longo D.L. (2022). Hodgkin’s lymphoma. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263545590 6. Munshi N.C., & Longo D.L., & Anderson K.C. (2022). Plasma cell disorders. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265413712 7. Young N.S. (2022). Bone marrow failure syndromes including aplastic anemia and myelodysplasia. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263545273 8. Appelbaum F.R. (2022). Hematopoietic cell transplantation. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263545741 1. Langford C.A., & Fauci A.S. (2022). The vasculitis syndromes. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264534295 2. Yazici Y (2022). Behçet syndrome. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263362557 3. Rosenberg H, Halman S, Yadav K. Polymyalgia rheumatica. CMAJ. 2021 Nov 22;193(46):E1770. doi: 10.1503/cmaj.210541. PMID: 34810164; PMCID: PMC8608453 4. Crofford L.J. (2022). Fibromyalgia. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265439213 5. Choi H.K. (2022). Gout and other crystal-associated arthropathies. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265439158 6. Kastner D.L. (2022). Familial mediterranean fever and other hereditary autoinflammatory diseases. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265438962 7. Taurog J.D., & Gensler L.S., & Haroon N (2022). Spondyloarthritis. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264534154
      3 GASTROENTEROLOJİ İshalli hastaya yaklaşım-1. İshalli hastaya yaklaşım-2. Karaciğer hastalıkları-1. Karaciğer hastalıkları-2. Bulantı ve kusma ile başvuran hastaya yaklaşım-Klinik Beslenme. Gastrointestinal şikayetleri olan hastalara yaklaşım. Mide hastalıkları. Yemek borusu hastalıkları. Gastrointestinal kanama ile başvuran hastaya yaklaşım-1. Gastrointestinal kanama ile başvuran hastaya yaklaşım-2. Karın ağrısı ile başvuran hastaya yaklaşım-1. Karın ağrısı ile başvuran hastaya yaklaşım-2. ALERJİ ve İMMÜNOLOJİ Alerjik veya İmmünolojik Hastalığı Olan Hastaya Yaklaşım. Sistemik Anafilaksi. Ürtiker ve Anjiyoödem. Gıda ve İlaç Alerjisi. ENDOKRİNOLOJİ ve METABOLİK BOZUKLUKLAR Endokrinolojik hastalıklarda yaklaşım. Yetişkin gonadal hastalıkları. Polikistik over sendromu. Endokrinoloji ve hipertansiyon. Tiroidit, tiroid nodülleri ve tiroid neoplazmaları. Gebelikte endokrinolojik bozukluklar. Ön hipofiz ve hipotalamus hastalıkları. Hipertiroidizm. Osteoporoz- osteomalazi. Şeker hastalığı. DM komplikasyonları ve tedavisi. Obezite. Diabetes insipidus ve uygunsuz ADH sendromu. Hipo-hiperkalsemi. Diyabetik Acil Durumlar. Adrenal bez hastalıkları.2 1. Hasler W.L., & Owyang C (2022). Approach to the patient with gastrointestinal disease. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265426759 2. Hirano I, & Kahrilas P.J. (2022). Dysphagia. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=262790598 3. Ghany M.G., & Hoofnagle J.H. (2022). Approach to the patient with liver disease. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264532380 4. Jensen G.L. (2022). Malnutrition and nutritional assessment. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264532265 5. Rubin D.C. (2022). Disorders of absorption. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265427955 6. Tokar JL, Higa JT. Acute Gastrointestinal Bleeding. Ann Intern Med. 2022 Feb;175(2):ITC17-ITC32. doi: 10.7326/AITC202202150. Epub 2022 Feb 8. PMID: 3513004 7. Whitehurst BD. Lower Gastrointestinal Bleeding. Surg Clin North Am. 2018 Oct;98(5):1059-1072. doi: 10.1016/j.suc.2018.06.007. Epub 2018 Jul 17. PMID: 30243447 8. Valle J (2022). Peptic ulcer disease and related disorders. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265427594 9. Kahrilas P.J., & Hirano I (2022). Diseases of the esophagus. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265427279 10. Natesan S, Lee J, Volkamer H, Thoureen T. Evidence-Based Medicine Approach to Abdominal Pain. Emerg Med Clin North Am. 2016 May;34(2):165-90. doi: 10.1016/j.emc.2015.12.008. PMID: 27133239.
      4 GASTROENTEROLOJİ İshalli hastaya yaklaşım-1. İshalli hastaya yaklaşım-2. Karaciğer hastalıkları-1. Karaciğer hastalıkları-2. Bulantı ve kusma ile başvuran hastaya yaklaşım-Klinik Beslenme. Gastrointestinal şikayetleri olan hastalara yaklaşım. Mide hastalıkları. Yemek borusu hastalıkları. Gastrointestinal kanama ile başvuran hastaya yaklaşım-1. Gastrointestinal kanama ile başvuran hastaya yaklaşım-2. Karın ağrısı ile başvuran hastaya yaklaşım-1. Karın ağrısı ile başvuran hastaya yaklaşım-2. 1.Ghany MG, Hoofnagle JH. Approach to the Patient with Liver Disease. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill; 2018,329. 2.Pratt DS. Evaluation of Liver Function. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill; 2018,330. 3.Wolkoff AW. The Hyperbilirubinemias. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill;2018,331. 4.Dienstag JL. Acute Viral Hepatitis. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill;2018,332. 5.Lee WM, Dienstag JL. Toxic and Drug-Induced Hepatitis. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill; 2018,333. 6.Dienstag JL. Chronic Hepatitis. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill;2018,334. 7.Mailliard ME, Sorrell MF. Alcoholic Liver Disease. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill; 2018,335. 8.Abdelmalek MF, Diehl A. Nonalcoholic Fatty Liver Diseases. and Nonalcoholic Steatohepatitis. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill;2018,336. 9.Bacon BR. Cirrhosis and Its Complications. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill;2018,337. 10.Binder HJ. Disorders of Absorption. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill;2018, 318. 11.Friedman S, Blumberg RS. Inflammatory Bowel Disease. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill;2018,319.
      5 ALERJİ ve İMMÜNOLOJİ Alerjik veya İmmünolojik Hastalığı Olan Hastaya Yaklaşım. Sistemik Anafilaksi. Ürtiker ve Anjiyoödem. Gıda ve İlaç Alerjisi. ENDOKRİNOLOJİ ve METABOLİK BOZUKLUKLAR Endokrinolojik hastalıklarda yaklaşım. Yetişkin gonadal hastalıkları. Polikistik over sendromu. Endokrinoloji ve hipertansiyon. Tiroidit, tiroid nodülleri ve tiroid neoplazmaları. Gebelikte endokrinolojik bozukluklar. Ön hipofiz ve hipotalamus hastalıkları. Hipertiroidizm. Osteoporoz- osteomalazi. Şeker hastalığı. DM komplikasyonları ve tedavisi. Obezite. Diabetes insipidus ve uygunsuz ADH sendromu. Hipo-hiperkalsemi. Diyabetik Acil Durumlar. Adrenal bez hastalıkları. 1. Nadeau KC. Approach to the patient with allergic or immunologic disease. In: Goldman L, Schafer Andrew I, eds. Goldman-Cecil Medicine 26th ed. Philadelphia: Elsevier; 2020. Chp.235.p.1634-1638. 2. Tuttle K.L., & Boyce J.A. (2022). Urticaria, angioedema, and allergic rhinitis. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264533761 3. Hong D, & Boyce J.A. (2022). Anaphylaxis. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263362462 4. Schwartz LB.Systemic Anaphylaxis, Food Allergy, and Insect Sting Allergy. In: Goldman L, Schafer Andrew I, eds. Goldman-Cecil Medicine 26th ed. Philadelphia: Elsevier; 2020. Chp.238.p.1654-1658. 5. Grammer LC. Drug Allergy. . In: Goldman L, Schafer Andrew I, eds. Goldman-Cecil Medicine 26th ed. Philadelphia: Elsevier; 2020. Chp.239.p.1658-1660. 1. Jameson J (2022). Approach to the patient with endocrine disorders. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265439374 2. Bhasin S, & Jameson J (2022). Disorders of the testes and male reproductive system. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265440570 3. Hall J.E., & Dokras A (2022). Disorders of the female reproductive system. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265440718 4. Hall J.E., & Dokras A (2022). Menstrual disorders and pelvic pain. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265440789 5. Ehrmann D.A. (2022). Hirsutism. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265440839 6. Young W.F. (2017). Endocrine hypertension. Gardner D.G., & Shoback D(Eds.), Greenspan's Basic & Clinical Endocrinology, 10e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=2178§ionid=166249741 7. Jameson J, & Mandel S.J., & Weetman A.P. (2022). Thyroid nodular disease and thyroid cancer. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265440050 8. Jameson J, & Mandel S.J., & Weetman A.P. (2022). Hypothyroidism. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263546550 9. Jameson J, & Mandel S.J., & Weetman A.P. (2022). Hyperthyroidism and other causes of thyrotoxicosis. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265439975 10. Melmed S, & Jameson J (2022). Pituitary tumor syndromes. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265439651 11. Robertson G.L., & Bichet D.G. (2022). Disorders of the neurohypophysis. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265439777 12. Powers A.C., & Niswender K.D., & Evans-Molina C (2022). Diabetes mellitus: diagnosis, classification, and pathophysiology. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265445787 13. Powers A.C., & Fowler* M.J., & Rickels M.R. (2022). Diabetes mellitus: management and therapies. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265445871 14. Powers A.C., & Stafford J.M., & Rickels M.R. (2022). Diabetes mellitus: complications. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265446032 15. Davis S.N., & Cryer P.E. (2022). Hypoglycemia. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265446105 16. Arlt W (2022). Disorders of the adrenal cortex. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265440131 17. Potts, Jr. J.T., & Jüppner H (2022). Disorders of the parathyroid gland and calcium homeostasis. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265446509 18. Lindsay R, & Samuels B (2022). Osteoporosis. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265446759
      6 ALERJİ ve İMMÜNOLOJİ Alerjik veya İmmünolojik Hastalığı Olan Hastaya Yaklaşım. Sistemik Anafilaksi. Ürtiker ve Anjiyoödem. Gıda ve İlaç Alerjisi. ENDOKRİNOLOJİ ve METABOLİK BOZUKLUKLAR Endokrinolojik hastalıklarda yaklaşım. Yetişkin gonadal hastalıkları. Polikistik over sendromu. Endokrinoloji ve hipertansiyon. Tiroidit, tiroid nodülleri ve tiroid neoplazmaları. Gebelikte endokrinolojik bozukluklar. Ön hipofiz ve hipotalamus hastalıkları. Hipertiroidizm. Osteoporoz- osteomalazi. Şeker hastalığı. DM komplikasyonları ve tedavisi. Obezite. Diabetes insipidus ve uygunsuz ADH sendromu. Hipo-hiperkalsemi. Diyabetik Acil Durumlar. Adrenal bez hastalıkları. 1.Nadeau KC. Approach to the patient with allergic or immunologic disease. In: Goldman L, Schafer Andrew I, eds. Goldman-Cecil Medicine 26th ed. Philadelphia: Elsevier; 2020. Chp.235.p.1634-1638. 2.Cahill KN, Boyce JA. Urticaria, Angioedema, and Allergic Rhinitis. In: Jameson J, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20e. McGraw-Hill; 2018. 3. Schwartz LB.Systemic Anaphylaxis, Food Allergy, and Insect Sting Allergy. In: Goldman L, Schafer Andrew I, eds. Goldman-Cecil Medicine 26th ed. Philadelphia: Elsevier; 2020. Chp.238.p.1654-1658. 4. Taylor R. Anaphylaxis. BMJ Best Practice © BMJ Publishing Group Ltd 2021. Last updated: Sep 18, 2020. 5.Ardern-Jones M. Common Cutaneous Drug Reactions. BMJ Best Practice © BMJ Publishing Group Ltd 2020. Last updated: May 20,2020. 6.Grammer LC. Drug Allergy. . In: Goldman L, Schafer Andrew I, eds. Goldman-Cecil Medicine 26th ed. Philadelphia: Elsevier; 2020. Chp.239.p.1658-1660.
      7 NEFROLOJİ Hipertansiyon. İkincil hipertansiyon. Elektrolit dengesizliği. Akut böbrek yetmezliği. Kronik böbrek yetmezliği. Asit-baz dengesizliği. TARTIŞMA-1 ONKOLOJİ Kanser epidemiyolojisi ve önlenmesi Kanser tedavisinde temel ilkeler ve multidisipliner yaklaşım (1). Kanser tedavisinde temel ilkeler ve multidisipliner yaklaşım (2). Ailesel ve kalıtsal kanser sendromları Kanser tanısında temel ilkeler. Onkolojik acil durumlar. Kanser hastalarında enfeksiyonlar ve nötropenik ateş. Kanser tanımları ve evreleme. Sitotoksik kemoterapi ve toksisitelerin yönetimi. Hedefe yönelik tedaviler ve hormonal tedaviler. Tümör immünolojisi ve immünoterapi 1. Kotchen* T.A. (2022). Hypertension. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265454202 2. Textor S.C. (2022). Renovascular disease. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265454352 3. Acid-Base Abnormalities. In: Stern SC, Cifu AS, Altkorn D. eds. Symptom to Diagnosis: An Evidence-Based Guide, 3e New York, NY: McGraw-Hill; 2014. http://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx 4. Waikar S.S., & Bonventre J.V. (2022). Acute kidney injury. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265425859 5. Bargman J.M., & Skorecki K (2022). Chronic kidney disease. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265425997 1. Croswell J.M., & Brawley O.W., & Kramer B.S. (2022). Prevention and early detection of cancer. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263546597 2. Sausville E.A., & Longo D.L. (2022). Principles of cancer treatment. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263362578 3. Longo D.L. (2022). Approach to the patient with cancer. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264135630 4. Gucalp R, & Dutcher J.P. (2022). Oncologic emergencies. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263546707
      8 NEFROLOJİ Nefrotik sendrom. Glomerülonefrit. Sistemik hastalıklar ve böbrek. FARMAKOLOJİ BPS Değerlendirme Tartışma-1 BPS Değerlendirme Tartışma-2 ONKOLOJİ Kemik ve yumuşak doku tümörleri. Diğer kanserler; cilt, melanom, CNS tümörleri. Jinekolojik kanserler Paraneoplastik sendromlar Kanser hastalarında ağrı yönetimi ve palyatif tedaviler Akciğer kanserleri. Gastrointestinal sistem kanserleri. Ürolojik kanserler. Meme kanseri. 1. Lewis J.B., & Neilson E.G. (2022). Glomerular diseases. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263549889 2. Edema. In: Stern SC, Cifu AS, Altkorn D. eds. Symptom to Diagnosis: An Evidence-Based Guide, 3e New York, NY: McGraw-Hill; 2014. http://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? 3. Hematuria. In: Stern SC, Cifu AS, Altkorn D. eds. Symptom to Diagnosis: An Evidence-Based Guide, 3e New York, NY: McGraw-Hill; 2014. http://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? 1. Patel S.R. (2022). Soft tissue and bone sarcomas and bone metastases. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263547302 2. Curti B.D., & Vetto J.T., & Leachman S.A. (2022). Cancer of the skin. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263362788 3. Spriggs D (2022). Gynecologic malignancies. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263362981 4. DeAngelis L.M., & Wen P.Y. (2022). Primary and metastatic tumors of the nervous system. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263547171 5. Jameson J, & Longo D.L. (2022). Paraneoplastic syndromes: endocrinologic/hematologic. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263547360 6. Dalmau J, & Rosenfeld M.R., & Graus F (2022). Paraneoplastic neurologic syndromes and autoimmune encephalitis. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264136154 7. Horn L, & Iams W.T. (2022). Neoplasms of the lung. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264135818 8. Kelsen D (2022). Upper gastrointestinal tract cancers. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263546833 9. Mayer R.J. (2022). Lower gastrointestinal cancers. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263546919 10. Llovet J.M. (2022). Tumors of the liver and biliary tree. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263546991 11. Hoff D (2022). Pancreatic cancer. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=265474859 12. Kulke M.H. (2022). Gastrointestinal neuroendocrine tumors. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264136040 13. Motzer R.J., & Voss M.H. (2022). Renal cell carcinoma. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=262792120 14. Hahn N.M. (2022). Cancer of the bladder and urinary tract. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263362878 15. Scher H.I., & Eastham J.A. (2022). Benign and malignant diseases of the prostate. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263547112 16. Vaughn D.J. (2022). Testicular cancer. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263362916 17. Spriggs D (2022). Gynecologic malignancies. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=263362981 18. Hayes D.F., & Lippman M.E. (2022). Breast cancer. Loscalzo J, & Fauci A, & Kasper D, & Hauser S, & Longo D, & Jameson J(Eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw-Hill Education. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3095§ionid=264135918
      9 Gözden Geçirme ve Final Sınavları

       

      Ders Kitabı
        1. Loscalzo J, Fauci A, Kasper D, Hauser S, Longo D, Jameson JL. eds. Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e. McGraw Hill 2024.

        https://accessmedicine.mhmedical.com/book.aspx?bookid=3095

        1. Papadakis MA, McPhee SJ, Rabow MW, McQuaid KR. eds. Current Medical Diagnosis & Treatment 2023. McGraw Hill; 2023. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? bookid=3212&sectionid=269127497
        2. Stern SC, Cifu AS, Altkorn D. eds. Symptom to Diagnosis: An Evidence-Based Guide, 4e. McGraw Hill; 2020. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? bookid=2715&sectionid=228237277
        3. McKean SC, Ross JJ, Dressler DD, Scheurer DB. eds. Principles and Practice of Hospital Medicine, 2e. McGraw Hill; 2017. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? bookid=1872&sectionid=146944828
        4. Laposata M, McCaffrey P. eds. Clinical Laboratory Methods: Atlas of Commonly Performed Tests. McGraw Hill; 2022. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? bookid=3128&sectionid=262061856
        5. Laposata M. eds. Laposata's Laboratory Medicine: Diagnosis of Disease in the Clinical Laboratory, 3e. McGraw Hill; 2019. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? bookid=2503&sectionid=201361164
      Önerilen Okumalar/Materyaller
        1. National Comprehensive Cancer Network (NCCN) Guidelines.

        Link: https://www.nccn.org

        1. Türkiye Romatoloji Derneği diğer yayınlar

        Link: https://www.romatoloji.org/Yayinlar/DigerYayinlar

        1. Türk Hematoloji Derneği Kılavuzları. Link: https://www.thd.org.tr/menu/259/kutuphane
        2. Türkiye Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Derneği Kılavuzları. Link: https://temd.org.tr/yayinlar/kilavuzlar
        Uptodate

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      1
      30
      Ödev
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      1
      30
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      1
      40
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      30
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      2
      70
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati)
      9
      14
      126
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati)
      9
      16
      144
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      9
      5
      45
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      1
      30
      30
      Ödev
      0
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      0
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      1
      20
      20
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      1
      25
      25
          Toplam
      390

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Hekimlik uygulamalarına yönelik bilgi: Temel ve klinik tıp bilimleri, epidemiyoloji, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. 

      -
      -
      -
      -
      X
      2

      Mesleksel beceride yetkinlik: Mesleğini uygulama için gerekli temel hekimlik becerilerine ve tutuma sahiptir, sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

      -
      -
      -
      X
      -
      3

      Hasta yönetimi: Toplumda öncelikli sağlık sorunları başta olmak üzere, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül, güvenli, güvenilir, adil, ve akılcı- kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. Gerektiğinde diğer sağlık çalışanları ve kurumlardan sevk zincirini gözeterek destek ister.

      -
      -
      -
      X
      -
      4

      Hasta ve çalışan güvenliği: Tanı, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

      -
      -
      -
      X
      -
      5

      Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek mesleksel uygulamalarında değerlendirir. Toplumu bilgilendirerek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

      -
      -
      -
      -
      X
      6

      Bilgi yönetimi ve Araştırma: Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Araştırma yoluyla ürettiği ve bilişim teknolojilerinden uygun şekilde yararlanarak doğru, güvenilir kaynaklardan eriştiği bilgileri, kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

      -
      -
      -
      X
      -
      7

      Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini, iyi hekimlik uygulamalarını ve deontoloji ilkelerini dikkate alarak yerine getirir. Etik ikilemleri tanır, analiz ederek karar verebilir.

      -
      -
      -
      X
      -
      8

      Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle ve empatiyle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. Hasta bilgilerinin gizliliğinin korunması ve mahremiyetin korunmasına özen gösterir.

      -
      -
      -
      X
      -
      9

      Sağlık politikaları ve savunuculuk: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir. Sosyal güvenirlik ve yükümlülükler doğrultusunda sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini savunur.

      -
      -
      X
      -
      -
      10

      Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir, sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmetlerini gerçekleştirir.

      -
      -
      X
      -
      -
      11

      Olağandışı durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

      -
      -
      -
      -
      -
      12

      Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, hijyenine, güvenliğine ve görünüşüne önem verir. Sağlığı korumaya yönelik önlemleri,  sağlıklı yaşamın sürdürülmesi için stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. Uygulamalarıyla meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

      -
      -
      X
      -
      -
      13

      Değişim yönetimi ve liderlik: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar, bu değişikliklere liderlik edebilecek donanımları kazanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      14

      Ekip çalışması: Birlikte çalıştığı sağlık çalışanları ve diğer meslek gruplarıyla olumlu iletişim kurar, etkin geribildirim alma ve verme davranışları gösterir, destekleyici yaklaşımda bulunur, özlük haklarını, görev ve yükümlülüklerini bilir, zamanında ve gereğince yerine getirir, gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.

      -
      -
      -
      X
      -
      15

      İletişim becerileri: Yazılı, sözel ve sözel olmayan iletişimi etkin olarak kullanır.  

      -
      -
      -
      -
      X
      16

      Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak edecek, olası farklılıklarını ve gereksinimlerini gözetecek şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar ve gerekli bilgilendirmeyi yapar.

      -
      -
      -
      X
      -
      17

      Yaşam boyu öğrenme: Özdeğerlendirme yaklaşımlarını kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar, öğrenme gereksinimini belirleyerek ve kendi öğrenme sürecini düzenleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

      -
      -
      -
      X
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

      14 Mart Tıp Bayramında öğrenci temsilcilerimizle Atamız ve Tıbbiyeli Hikmet anıtını ziyaret ettik. ...

      Devamı
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek

       Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu’nun “Planetary Health and Shaping Sustainable Healthcare Systems” başlıklı açılış konuşmasıyla başlayan konferansa, WHO, YHO, ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi

      Türkiye’de sağlık hizmetlerinde hasta odaklı yaklaşımıyla fark yaratan İEÜ Medical Point Hastanesi, Uluslararası Stratejik Sağlık Araştırmaları Merkezi (USSAM) tarafından verilen ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gül Akdoğan, uluslararası alanda önemli bir göreve seçildi.  ...

      İlgili SKA:
      4
      Devamı
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’ndeki eğitimlerini başarıyla tamamlayan 59 genç hekim, diplomalarına kavuştu. ...

      Devamı
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri
      Anatomik ve Fonksiyonel Beyin Asimetrileri ve Bunların Davranış Üzerine Etkileri

      Portekiz'in Minho Üniversitesi'nden Dr. Hugo Leita Santos Almeida, Erasmus+ Öğretim Hareketliliği kapsamında tıp fakültemizi ziyaret etmiştir. Araştırma alanı "ağrının nörofizyolojisi" ...

      Devamı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı
      Craiova’dan Ziyaretçilerimiz Vardı

      Craiova Tıp ve Eczacılık Üniversitesi’nden Erasmus+ ders verme hareketliliği çerçevesinde 29 Nisan-4 Mayıs 2024 tarihlerinde konuklarımızı ağırladık. ...

      Devamı
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor
      Tıp Fakültesi Erasmus+ kapsamında misafirlerini ağırlıyor

      Prag Charles Üniversitesi Birinci Tıp Fakültesi Tıpsal Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü öğretim üyesi Doç. Dr. Ivan Sebesta, Erasmus+  Ders ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU