Bizi takip edin
|
EN

CCS 400 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Staj Temeller
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CCS 400
Güz/Bahar
20
10
6
8

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Canlandırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere hastanenin ‘gören gözü’ hakkında temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda öğrencilerin pratikte kullanılan temel tanı yöntemlerini öğrenmesi ve yorumlaması, hangi tanısal incelemelerin hangi hastalarda kullanılabileceği bilgisine sahip olması beklenmektedir. Radyolojide ve nükleer tıpta bulunan cihazları, cihazların teknik özelliklerini, yöntemlerin avantaj, dezavantaj ve yan etkilerini sayabilecekler ve temel tetkikler üzerinde radyolojik anatomiyi ve hastalıkların temel radyolojik bulgularını değerlendirebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Hastalığa özgü radyolojik algoritmaları sayabilecektir,
  • 2. Yapılan tetkiklerin görüntüleme yöntemlerini ayırt edebilecektir,
  • 3. Radyolojik muayene ile görüntülenen organı / sistemi ayırt edebilecektir,
  • 4. Normal ve patolojik yapıların radyolojik görünümünü ayırt edebilecektir.
  • 5. X-ray, ultrasonografi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans görüntüleme ve kontrastlı incelemelerde tüm sistemlerin temel hastalıklarını teşhis edebilecektir.
  • 6. Yapay zeka, derin öğrenme ve cihaz öğrenimi gibi güncel konuların radyolojik uygulamalarını teknolojik gelişmeler doğrultusunda sayarak yeni projeksiyonlar hayal edebilecektir,
  • 7. Anatomik ve fonksiyonel görüntüleme arasındaki farkları ve bazı temel nükleer tıp incelemelerinden beklentileri açıklayabilecektir.
  • 8. Doğal ve yapay radyasyonun, ALARA ilkesinin ve radyasyondan korunma yöntemlerinin ne olduğunu açıklayabilecektir
  • 9. Radyasyonun biyolojik etkilerini, uygulanan radyasyonun yarar-zararını değerlendirerek açıklayabilecektir,
  • 10. Gama kamera ve PET / CT'nin genel prensiplerini açıklayabilecektir,
  • 11. Radyofarmasötik kavramının anlamını ve Mo-Tc99m jeneratörünün çalışma prensiplerini, radyofarmasötik elde etme yöntemlerini ifade edebilecektir,
  • 12. MIBI, MDP, DTPA ve DMSA gibi Technetium-99m etiketli radyofarmasötiklerin kullanımındaki hedefleri ayırt edebilecektir,
  • 13. Tiroid taraması, miyokardiyal perfüzyon görüntüleme (MPI), kemik taraması ve renal sintigrafileri ve bu prosedürler için klinik ihtiyacı tanıyabilecek,
  • 14. PET / BT'nin, F18-FDG ve Ga68-PSMA PET taramalarını onkolojide kullanımının klinik endikasyonlarını ve bunlara yönelik klinik gereksinimi belirtebilecektir,
  • 15. Nükleer tıptaki tanısal ve tedavi yöntemlerini açıklayabilecektir
  • 16. Genel fizik muayene yöntemlerini uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders radyoloji ve nükleer tıpta kullanılan görüntüleme yöntemlerinin temellerini,radyolojik anatomiyi ve propedötiğin esaslarını içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Merkezi sinir sistemi radyolojisi Ürogenital görüntüleme Kas-iskelet radyolojisi Textbook of radiology and imaging. David Sutton 1461-1619,1113-1235, 1-271
2 Solunum sistemi görüntüleme Kardiyovasküler sistem görüntüleme Gastrointestinal ve karın radyolojisi Textbook of radiology and imaging. David Sutton 299-533, 541-769, 789-1085
3 PET CT ve klinik kullanımı MPI ve klinik kullanımı Fizik muayene Nuclear medicine in clinical diagnosis and treatment: 2 vol set hardcover August 9,2004 by Peter J Ell, Sam Gambhir Mark H. Swartz. Textbook of Physical Diagnosis: History and Examination, 2021;9:156-166.e1
4 Fizik muayene Mark H. Swartz. Textbook of Physical Diagnosis: History and Examination, 2021;9:156-166.e1

 

Ders Kitabı
  1. Michael Y.M. Chen, Thomas L. Pope, David J. Ott. Basic Radiology, 2e. 2011, by The McGraw-Hill Companies. ISBN 978-0-07-162708-5
  2. JANIS P. O'Malley , Harvey A. Ziessman, James H. Thrall. Nuclear Medicine and Molecular Imaging: The Requisites, Fifth Edition 2021, Elsevier Inc. ISBN: 978-0-323-530378
  3. Mark H. Swartz. Textbook of Physical Diagnosis: History and Examination, 2021;9:156-166.e1 ISBN: 978-0-323-67292-4 https://www.clinicalkey.com/#!/browse/book/3-s2.0-C20180009366
  4. Radiology assistant /Digital Radyology Platform
  5. Lecturio

 

 

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Klinik Radyoloji. Prof Dr  Ercan Tuncel Nobel Tıp Kitabevi ISBN 9789754208627
  • Textbook of radiology and imaging. David Sutton Churchill
  •  Livingstone

     Nuclear medicine in clinical diagnosis and treatment: 2 vol set hardcover August 9,2004 by Peter J Ell, Sam Gambhir
     
     
     
     
         

  

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
30
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 4 x teorik ders saati)
4
20
80
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 4 x uygulama/lab ders saati)
4
10
40
Sınıf Dışı Ders Çalışması
4
5
20
Arazi Çalışması
4
5
20
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
30
30
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
230

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

X
2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

X
4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

X
5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

X
8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

X
10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

X
15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

X
18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.